پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۳۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی صنعت نساجی و پوشاک با مشارکت تشکل‌ها تاکید کرد.

شعار سال:سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی صنعت نساجی و پوشاک با مشارکت تشکل‌ها تاکید کرد.

*** ضرورت تدوین برنامه راهبردی صنعت نساجی و پوشاک با مشارکت تشکل‌ها

مهدی صادقی نیارکی در نشست با فعالان، تولیدکنندگان و اعضای انجمن‌های پوشاک با اشاره به ضرورت تأمین منابع مورد نیاز واحدهای صنعتی و صنفی، اظهار داشت:

می‌توان از این فرصت استفاده کرد و در نشست‌های کارشناسی با تمامی فعالان و اتحادیه‌های پوشاک بسته‌ای را برای منابع مالی پوشاک برای استفاده از قانون تبصره ۱۸ ارائه داد.

وی همچنین متذکر شد: در قانون تبصره ۱۸ نیز تمهیداتی برای نوسازی، بازسازی و بهسازی واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

همچنین سرپرست معاونت امور صنایع در این نشست خواستار تهیه برنامه راهبردی کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای این صنعت اشتغال‌زا با مشارکت تشکل‌ها شد و گفت:

صنعت نساجی و پوشاک با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در آن نیازمند تدوین برنامه‌ای با ترسیم چالش‌ها و دورنمای این صنعت است.


*** رفع مشکلات گمرکی

صادقی نیارکی همچنین در خصوص رفع مشکلات گمرکی پیشنهاد داد:

نشست‌های دوره‌ای آسیب‌شناسی مشکلات و ترخیص کالای پوشاک با گمرکات بسیاری از مشکلات را می‌توان با دستورهای اداری حل کرد.

بر اساس تمهیداتی که گمرک در نظر گرفته‌اند و در جلسه از سوی نماینده این سازمان اعلام شد، اگر کالایی تمامی مجوزها را داشته باشد در ۳ روز کاری ترخیص می‌شود.

سرپرست معاونت امور صنایع نیز به تسهیلاتی که گمرکات ارائه کرده‌اند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد اشاره و گفت:

بسته‌های حمایتی، ترخیص نسیه، ترخیص با ضمانت بانکی، ترخیص درصدی و… از جمله تسهیلاتی است که گمرکات برای واحدهای صنعتی و تولیدی در حوزه ترخیص مواد اولیه در نظر گرفته است.

وی به بازدید خود از هفتمین نمایشگاه پوشاک و نساجی اشاره کرد و گفت:

دستاوردهای این نمایشگاه حاکی از رشد و خود شکوفایی صنعت نساجی و پوشاک کشور است که توانسته است تولید داخل را در سطحی بالاتر از مشابه نمونه‌های خارجی برساند.


*** ایجاد شهرک‌های تخصصی پوشاک

نیارکی همچنین به لزوم تسهیل امور و تسریع در مقررات‌زدایی در صنعت کشور از جمله صنعت پوشاک اشاره کرد و گفت:

صنعت نساجی جز هویت ملی ماست و سابقه و دیرینه زیادی در کشور ما دارد.

معاونت امور صنایع با اشاره به اینکه سرانه مصرف پوشاک در کشور ۱۷ متر پارچه است، اظهار داشت:

همه زنجیره تأمین این صنعت از ماشین‌آلات، مواد اولیه، محصولات و … باید در کنار هم باشند تا زنجیره ارزش تولید داخل به حد مطلوب‌تری برسد.

نیارکی همچنین به ایجاد شهرک‌های تخصصی اشاره کرد و گفت:

ایجاد شهرک‌های تخصصی پوشاک یکی از سیاست‌های وزارت صمت است و از این رو در تعامل با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد شهرک‌های تخصصی و صنعتی پوشاک خواهیم بود.


*** برنامه هدف در صنعت نساجی

 سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت در پایان، اظهار داشت:

برنامه هدف در صنعت نساجی و شناسایی قوانین و مقررات در حوزه برند سازی صنعت پوشاک از جمله مسائلی است که در تعامل با اتحادیه‌ها و انجمن‌های این صنعت می‌تواند به برنامه اجرایی مشترکی رسید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع،تاریخ انتشار:14دی1398،کد خبر:154481،sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین