پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به کمبود ۲۲ قلم دارو در این استان، از تسریع در ساخت پروژه‌های بیمارستانی و ایجاد مرکز غربالگری سرطان در لرستان خبر داد.

شعار سال:رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به کمبود ۲۲ قلم دارو در این استان، از تسریع در ساخت پروژه‌های بیمارستانی و ایجاد مرکز غربالگری سرطان در لرستان خبر داد.

محمدرضا نیکبخت با اشاره به فعالیت بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۰۰ پزشک، پرستار، کارمند، بهورز، استاد و… در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان، اظهار داشت: تیم افراد در بخش‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، دارویی و… خدمات خود را به مردم ارائه می‌دهند.

افتتاح ۲۵ پروژه درمانی و بهداشتی تا پایان سال

وی با بیان اینکه در سال جاری تعداد زیادی از پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی لرستان به اتمام رسیده است، عنوان کرد: در هنگام آغاز طرح تحول سلامت بیش از ۲۰۰ پروژه در دستور کار قرار گرفت که تا سالجاری بالغ بر ۱۳۷ پروژه به بهره برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تصریح کرد: حدود ۷۰ پروژه دیگر در دست اجرا بوده و بالغ بر ۲۵ پروژه این حوزه نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

نیکبخت عنوان کرد: همچنین امسال موفق شدیم که یک دستگاه «ام آر آی» جدید را برای بیمارستان آیت الله بروجردی خریداری کنیم و یک دستگاه «سی تی اسکن» جدید برای بیمارستان عشایر خرم آباد خریداری شد.

کمبود ۲۲ قلم دارو در لرستان

وی با تاکید بر اینکه در بخش بهداشت و درمان استان امسال کارهای بزرگی را انجام دادیم، گفت: در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران به شیوه‌ای عمل شد که پزشکان مشتاقانه به لرستان آمدند و در قالب طرح تقسیم نیروی انسانی وزارت بهداشت بالغ بر ۸۰ پزشک متخصص به استان اختصاص پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: امروز در نقاط مختلف استان این پزشکان در حال فعالیت هستند.

نیکبخت با اشاره به اینکه همچنین موفق شدیم شش تا هفت ماه از کارانه پرستاران استان را پرداخت کنیم، افزود: همچنین امروز در تمامی روستاهای استان و هر جا مرکز بهداشتی و درمانی داریم یک پزشک در آن روستا و مرکز حضور دارد.

وی، عنوان کرد: ابتدای امسال ۴۰ قلم کمبود دارو در استان گزارش شد و امروز این کمبود دارویی به ۲۲ قلم رسیده است و ۱۸ قلم آن جبران شده است.

مرکز بزرگ غربالگری سرطان ایجاد می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه کسانی که در معرض فشار خون بودند را برای اقدامات درمانی تحویل مراکز درمانی استان دادیم، عنوان کرد: با مراقبت و مراجعه به پزشک و کادر بهداشتی و درمانی فشار خون این افراد درمان می‌شود.

نیکبخت در ادامه با بیان اینکه طرح غربالگری سرطان در استان اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر در بیشتر مراکز استان، مرکز غربالگری سرطان وجود دارد و مرکز بزرگ غربالگری سرطان نیز به زودی در استان عملیاتی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات موجود در استان کمبود دندانپزشک با تعرفه دولتی بود، گفت: امروز در درمانگاه بعثت خرم آباد بیش از ۳۰ دندانپزشک و متخصص در حال فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تصریح کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به این درمانگاه نسبت به خدمات دندانپزشکی با تعرفه دولتی اقدام کنند.

انجام عمل قرنیه چشم برای اولین بار

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت درمانگاه‌های شبانه روزی در استان، افزود: در این رابطه نیز اقدامات مناسبی انجام گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه برای اولین بار موفق شدیم که اگر خدایی ناکرده کسی در جاده‌ها، تصادفات و در حوادث فوت کرد از اعضای او برای درمان دیگران استفاده کنیم و اعضای سالم را در اختیار فردی که نیازمند است قرار دهیم، عنوان کرد: امسال اعضای ۱۳ نفر شامل کبد، کلیه و… که خانواده‌های آنها رضایت دادند را توانستیم به افراد دیگر هدیه بدهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تاکید کرد: امیدواریم در سال آینده بتوانیم خودمان بخش پیوند کلیه را در خرم آباد ایجاد کنیم.

نیکبخت، بیان داشت: امسال موفق شدیم که عمل پیوند قرنیه برای چندین نفر برای اولین بار در لرستان انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بزرگترین اورژانس لرستان در بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد تا قبل از عید افتتاح خواهد شد، بیان داشت: در مجموع بالغ بر ۱۲۰ تخت اورژانس در اختیار مردم استان قرار خواهد گرفت.

تسریع در ساخت پروژه‌های بیمارستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه عشایر در نقاط مختلف استان پراکنده هستند که با برنامه ریزی صورت گرفته دکتر، دارو، ماما و… برای آنها اعزام کرده‌ایم، افزود: تلاش شده که عشایر خدمات لازم را در منطقه دریافت کنند و نیاز به مراجعه به درمانگاه در شهر نداشته باشند.

نیکبخت با تاکید بر اینکه سرعت ساخت بیمارستان‌های ۲۵۰ تختخوابی کوهدشت و ۲۰۰ تختخوابی دورود افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: بیمارستان کوهدشت با سرعت مطلوبی در حال اجرا است و اعتبارات مورد نیاز بیمارستان دورود نیز تأمین شده است.

وی تصریح کرد: بیمارستان بزرگ جایگزین عشایر در خرم آباد در حال ساخت بوده که با ۵۰۰ تخت خواب با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا در حال ساخت است و امیدواریم با حمایت مدیریت ارشد استان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و… بتوانیم اعتبار لازم را برای تسریع در عملیات این بیمارستان دریافت کنیم.

کاهش مرگ مادران باردار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه امسال موفق شدیم که ۱۰ آمبولانس برای استان خریداری کنیم و تا پایان سال نیز هشت آمبولانس دیگر را خریداری خواهیم کرد، افزود: این آمبولانس‌های مجهز تحویل مراکز درمانی استان می‌شوند.

نیکبخت با بیان اینکه همچنین رئیس اورژانس کشور تقبل کردند که یک هلیکوپتر اورژانس در اختیار لرستان قرار داده شود تا در صعب العبورترین نقطه نیز بتوانیم به مردم خدمات ارائه کنیم، افزود: در گذشته بالغ بر ۱۵ مادر باردار در استان به علت نرسیدن به امکانات و بیمارستان‌ها فوت می‌کردند، با برنامه ریزی صورت گرفته در سال گذشته تنها سه مادر باردار در استان فوت کردند.

وی، بیان داشت: همچنین با فعالیت گروه «محکم» بیماران دارای ناهنجاری مادرزادی در تهران و استان درمان می‌شوند، ثبت نام افراد در این زمینه بدون دریافت هیچ گونه هزینه‌ای خواهد بود و کار مداوای آنها انجام می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:16دی1398،کد خبر:4818384،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین