پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 30
کد خبر: ۲۵۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
مدیرکل دفتر تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از ورود 5 رشته جدید فنی و حرفه‌ای از سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: کتاب همراه هنرجو نیز تالیف شده که در پایه دهم از ابتدای امسال در میان هنرجویان توزیع خواهد شد.

شعار سال: احمدرضا دوراندیش در دومین تور رسانه‌ای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه سه سال به صورت جدی نیازسنجی، پژوهش و بررسی‌های لازم را با مشارکت صاحبنظران بازار کار انجام داده‌ایم، گفت: برای هر رشته در فنی و حرفه‌ای 10 سند تحولی به عنوان پیش‌نیاز طراحی کرده‌ایم که به عنوان مثال تحلیل سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب درخصوص فنی و حرفه‌ای، مرکز آمار ایران و... از جمله آنهاست.

وی افزود: برای تدوین کتب فنی از 400 کارشناس حرفه‌ای اصناف دعوت کرده‌ایم و با ما در این امر همکاری داشتند. همچنین با 200 دستگاه و صنف مکاتبه داشتیم و جلساتی با اقتصاددانان برگزار کردیم.

مدیرکل دفتر تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای سال تحصیلی 95 و 96 ، 5 رشته جدید در فنی و حرفه‌ای با عناوین فتوگرافیک، تولید برنامه تلویزیونی، مکاترونیک، معماری داخلی و حمل و نقل ارائه می‌شود، گفت: برخی از این رشته‌ها پایلوت و برخی به صورت فراگیر در هنرستان‌ها ارائه می‌شوند. در جریان برنامه درسی، برخی رشته‌های که متقاضی کمی داشتند نیز با رشته‌هایی تلفیق و یا حذف شدند.

دوراندیش افزود: در پایه دهم فنی و کاردانش، 120 عنوان کتاب درسی و راهنمای جدیدالتالیف داریم. امسال 110 دوره ضمن خدمت برای کتب جدید در تابستان و پاییز برگزار می‌شود که 87 دوره در شهریورماه خواهد بود.

مدیرکل دفتر تالیف کتب فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از تالیف و توزیع کتاب جدید همراه هنرجو از سال جدید خبر داد و گفت: این کتاب از پایه دهم به دانش‌آموزان تا سه سال ارائه می‌شود. این کتابچه به محتوای سایر کتاب‌ها اشاره دارد و به موضوعات کلیدی پرداخته است و دانش‌آموز با به همراه داشتن آن دیگر اضطراب حفظ فرمول و نحوه برخورد با تجهیزات را ندارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 23 مرداد 95 ، کد مطلب: 95050114831: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین