پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین گفت: آنطور که مطرح شده آمریکا نام عملیات موشکی خود که در نزدیکی فرودگاه بغداد رخ داده و منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد را «آذرخش کبود» (BlueLightning) گذاشته است، آذرخش کبود نام یک بازی رایانه‌ای که به صورت کاملاً نامحسوس ناخودآگاه کودکان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شعارسال: سعید پورایمانی، مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین، تصریح کرد: ساعت یک بامداد جمعه ۱۳ دی ماه دو خودروی حامل شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که درحال انتقال آن‌ها به شهر بغداد بودند مورد اصابت حملات موشکی نیروهای تروریست آمریکایی قرار گرفتند و تمامی سرنشینان به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به نام عملیات شهادت سردار قاسم سلیمانی، افزود: آنطور که مطرح شده آمریکا نام عملیات موشکی خود که در نزدیکی فرودگاه بغداد رخ داده و منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد را «آذرخش کبود» (Blue Lightning) گذاشته است، آذرخش کبود نام یک بازی رایانه‌ای  است که در آن بازیکنان نقش یک خلبان جنگنده را با هدف اصلی انجام گروهی از مأموریت‌ها دارند.

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین اظهار کرد: هنگام شروع بازی، بازیکنان می‌توانند با انتخاب تصویر دلخواه خود آن را سفارشی و  نام خود را وارد کنند، بازیکن برای انجام آمادگی مأموریت‌های اصلی بازی که تحت عنوان «Tour of Duty» انجام می‌شود وظیفه دارد مأموریت‌های تمرینی را انجام دهد.

وی تأکید کرد: قبل از شروع مأموریت صفحه نمایش مختصری نمایش داده می‌شود که وضعیت مکان انتخابی تور و هدف هر یک از مأموریت‌های موجود در منطقه انتخاب شده را توضیح می‌دهد و پنج نوع مأموریت از جمله اسکورت ، مأموریت هوایی و زمینی از طریق بازی وجود دارد.

پورایمانی با بیان اینکه هدف اصلی بازی از بین بردن دراکو است، تأکید کرد: ژنرال دراکو مردی برجسته است که برای حفظ صلح در سراسر جهان با استفاده از پرسنل ارتش برای سازمان ملل کار می‌کرد؛ دراکو به آرامی کنترل و قدرت سازمان‌های نظامی را به‌دست می‌آورد به حدی که اعضای اسکادران آذرخش آبی در ازای قدرت و ثروت به صفوف دراکو می‌پیوندند و شبکه جنایات سازمان یافته خود را در سراسر جهان گسترش می‌دهند.

وی افزود: زمانی که از خیانت او پرده‌برداری می‌شود رهبران سازمان ملل متحد از این امر متعجب می‌شوند و تأکید می‌کنند قبل از اینکه خیلی دیر شود باید اقدامی صورت بگیرد، با توجه به این که نیروهای وفادار سازمان همچنان مشتاق فرصتی برای متوقف کردن دراکو و نیروهایش هستند در نتیجه، این سازمان سر خود را به سمت اسکادران Blue Lightning می‌چرخاند و آن‌ها یک خلبان تازه کار این نیرو را تعیین می‌کنند تا دراکو و گروه جنایتکارش را بکشند.

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین بیان کرد: این خلبان همان بازیکن است که پس از انجام تکالیف متعدد به محلی اعزام می‌شود که بیشتر ارتش دراکو در آن ساکن است، اما خود دراکو پس از تخریب پایگاه فرار می‌کند، وقتی خلبان پس از اتمام مأموریت به پایگاه اسکادران می‌رسد، نیروهای باقیمانده دراکو برای حمله غیرمنتظره با هواپیماهای حمله به پایگاه نزدیک می‌شوند و در نتیجه خلبان بار دیگر برای انجام کار به پایگاه اسکادران اعزام می‌شود.

وی تصریح کرد: خلبان به پایگاه مخفی که دراکو و نیروهایش در حال فرار هستند اعزام می‌شوند. خلبان پس از مدیریت نزدیک شدن با دراکو و هواپیمای خود، او را شکست و دنیا را در این روند نجات می‌دهد و بعداً به خاطر شایستگی‌هایش مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین اظهار کرد: سازندگان این بازی یک هواپیما و یک لباس پرواز برای عکسبرداری استخدام کردند و برای صداهای موجود در بازی سعی شده است از بازیگران صاحب نامی استفاده تا با ساخت یک ضدقهرمان آرمان و فرهنگ خاصی را به ذهن کودک و نوجوان بازیکن متبادر کنند.

بازی‌هایی که هویت کودکان ایرانی را هدف می‌گیرد

وی یادآور شد: کودکان و نوجوانان نسبت به سایر اقشار، تأثیرات بیشتری از بازی‌های رایانه‌ای می‌گیرند. اساسی‌ترین تأثیر بازی‌های رایانه‌ای که در رفتار فردی و اجتماعی کودک و نوجوان نمود عینی دارد، موضوع هویت است؛ هویت و نوع جهت‌گیری آن در دوران کودکی و نوجوانی، تعیین‌کننده بسیاری از تصمیمات و رفتارهای انسان در جوانی و سنین بالاتر خواهد شد.

پورایمانی خاطرنشان کرد: بازی‌های کامپیوتری در تلفیق با شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های آنلاین را وارد عرصه زندگی مردم کرده‌ و به آرامی و کاملاً نامحسوس سبب تغییر ارزش‌ها و جهان‌بینی در میان اعضای جامعه  می‌شود،  نتیجه نهایی آن هم ایجاد تغییرات بنیادین در ارزش‌های اجتماعی است.

وی تاکید کرد: بازی‌های رایانه‌ای در عصر حاضر به عنوان یکی از رسانه‌های قوی و تأثیرگذار فرهنگی محسوب می‌شود که بر روی ناخودآگاه فرد تاثیر می‌گذارد، طی چندسال اخیر دشمنان بازی رایانه‌ای ‌را تبدیل به ابزاری برای مبارزه با اسلام و ایران کرده‌اند.

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین بیان کرد: قهرمان سازی و ایجاد الگویی برای کودکان و نوجوانان از طریق بازی‌های رایانه‌ای به راحتی قابل اجرا است، باید تلاش کنیم به جایی برسیم که بتوانیم با بازی‌های رایانه‌ای و تمام روش‌های جنگ نرم به پا شده در جهان علیه اسلام مقابله کنیم.

وی تأکید کرد: بازی رایانه‌ای مطلوب باید باعث اتفاقات مثبتی از جمله ایجاد و تقویت ارزش‌های اسلامی و ایرانی، ایجاد روحیه خودباوری در کاربران، ایجاد روحیه اعتماد به نفس در کاربران خصوصاً کودک و نوجوان، تقویت هویت ملی و افتخار به ایرانی بودن، پرهیز از هرگونه اباهه‌گری و بداخلاقی شود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15دی1398  ، کدخبر: 98101511332: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین