پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۵۴۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران با اشاره به بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی بودجه این دانشگاه در سال جاری، گفت: بودجه این دانشگاه به طور متوسط کمتر از نصف بودجه دانشگاه‌های خارجی مشابه است.
شعارسال: دکتر علی مقاری ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت تخصیص بودجه دانشگاه تهران اشاره و اظهار کرد: دانشگاه تهران به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور در استان‌های مختلف دارای واحد‌های اقماری است. به همین جهت ۱۳ ردیف بودجه برای دانشگاه منظور شده که یکی از این ردیف‌ها، ردیف بودجه اصلی است. حدود ۵۰ درصد کل بودجه دانشگاه در ردیف اصلی دانشگاه قرار گرفته و ۱۲ ردیف دیگر نیز با تصویب مجلس شورای اسلامی بودجه‌های مستقل دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس ابلاغی که سازمان برنامه و بودجه به خزانه کشور اعلام کرده تاکنون حدود ۵۹.۵ درصد از بودجه دانشگاه برای ۹ ماه اول سال ابلاغ و تخصیص داده شده است که این میزان از تخصیص بودجه دانشگاه تهران شکننده است. در واقع با توجه به این که بودجه دانشگاه‌ها لب مرز قراردارد اگر یک درصد بودجه دانشگاه‌ها کم شود این مراکز با مشکل مواجه می‌شوند.

به گفته مقاری، با توجه به این که بیش از ۸۰ درصد بودجه دانشگاه تهران صرف حقوق پرسنل می‌شود، بنابراین اگر تخصیص بودجه به موقع انجام نشود با چالش مواجه می‌شویم. ضمن اینکه تقریبا بخش عمده‌ای از اعتباری که تاکنون تخصیص داده شده صرف پرداخت حقوق و دستمزد شده است.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در سال جاری دانشگاه تهران تاکنون با درآمد‌های اختصاصی توانسته خود را اداره کند و امیدواریم تخصیص دانشگاه‌ها به صورت ۱۰۰ درصد تا پایان سال تحقق یابد.

دکتر مقاری در خصوص میزان درآمد اختصاصی دانشگاه تهران نیز گفت: در مجموع، ۱۳ ردیف دانشگاه تهران حدود ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد اختصاصی برای این دانشگاه دارد که بیشترین میزان درآمد دانشگاه‌های کشور است. همچنین در مجموع سرفصل اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارائی‌های سرمایه‌ای مصوب سال جاری دانشگاه ۷۰۰ میلیارد تومان منظور شده است که با در نظر گرفتن ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد اختصاصی حدود ۱۱۰۰ میلیارد کل بودجه مصوب سال ۹۸ دانشگاه است.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران همچنین با تاکید بر این که بودجه فعلی کفاف اداره دانشگاه را نمی‌دهد، اظهار کرد: اگر این وضعیت بودجه را با یک دانشگاه همسان خارجی مقایسه کنیم به طور متوسط دانشگاه تهران کمتر از نصف بودجه دانشگاه‌های خارجی هم رده خود را دارد و مطالعاتی که چندین سال قبل داشتیم این میزان کمتر از نصف بود و در حال حاضر که ارزش پول نیز کاهش یافته این میزان کمتر نیز بوده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 17 دی 1398 ، کدخبر: 98101612709 ، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
0
انقدر دارن دانتشجو پولی میگیرن درآمد خوب شده دیگه رو دانشگاه آزاد هم سفید کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین