پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۷۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
وحید قربانی مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: مهاجرت از مناطق روستایی به حاشیه شهرها چالش اساسی و آسیب جدی اجتماعی در کشور است.

شعار سال:مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: مهاجرت از مناطق روستایی به حاشیه شهرها چالش اساسی و آسیب جدی اجتماعی در کشور است.

 وحید قربانی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی طرح‌های عمرانی شهرستان‌های سمنان، گرمسار، مهدی‌شهر و سرخه در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان اظهار کرد: برخی از مشکلات عمرانی و فنی به‌صورت کلان مربوط به تمام نقاط کشور وجود دارد که این امر از نقص در قوانین نشأت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، برخی مشکلات در حوزه‌های فنی و عمرانی به دلیل اختلاف‌های منطقه‌ای و بین‌دستگاهی است که با هم‌اندیشی‌ها باید این رویه‌های نادرست رفع شود.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور با اشاره اینکه سعی شود مشکلات فنی و عمرانی منطقه‌ای به پایتخت کشانده نشود، گفت: نقش استانداری‌ها برای رفع مشکلات عمرانی و فنی بسیار برجسته است.

قربانی ادامه داد: رضایت اجتماعی از زندگی در استان‌های کشور باید از سوی دستگاه‌های اجرایی روزافزون و مستمر مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تمام اختیارهای قانونی برای رفع مشکلات مردم در بخش‌های مختلف برای جلوگیری از مهاجرت لحاظ شود و استانداری‌ها نقش محوری برای کاهش دغدغه‌های مردم دارند.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور افزود: سازوکارهای قانونی در طرح ملی برای رضایت عمومی مورد توجه است و با دوری از رویکردهای جزیره‌ای می‌توان توسعه را برای استان‌های کشور به ارمغان آورد.

قربانی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها بر اساس شناخت منطقه‌ای انجام شود و با سازوکارهای کاربردی توسعه استان شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: تمرکزگرایی و بخشی‌نگری از چالش‌های اساسی برای مدیریت طرح‌های مختلف است که این امر به‌عنوان سیاست‌گذاری اشتباه تلقی می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور گفت: فرهنگ‌سازی برای اجرای قوانین ساختمان‌سازی در استان‌ها مورد توجه قرار گیرد و برخی از کارفرماها چندان به این مفاهیم توجه چندانی ندارند.

سمنان؛ کارگاه بزرگ عمرانی!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم گفت: استان سمنان به‌عنوان کارگاه بزرگ عمرانی با ساخت جاده، بیمارستان، سد و طرح‌های شهری و روستایی تبدیل شده است.

منوچهر فخری گفت: شهرداری‌های فعالی در استان سمنان برای اجرای طرح‌های عمرانی پای کار هستند که با رهیافت‌های مهم برای توسعه منطقه تلاش می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: در بحث مسکن شاخص مهمی که باعث مشکلات می‌شود، ورود سازنده‌های غیرمتخصص در این حوزه است و هر فردی به خود اجازه می‌دهد که در امر ساخت واحد مسکونی نقش داشته باشد.

وی اضافه کرد: مصالح غیراستاندارد از مشکلات اساسی در امر خانه‌سازی است و ناظران بدون مسئولیت هم در ساخت واحدهای مسکونی بی‌کیفیت نقش دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: در نظر نگرفتن عمر مفید ساختمان یک چالش اساسی در کشور بوده و بهتر است از قبل بروز مشکل باید تلاش شود که برای رفع نواقص در طرح‌های عمرانی اقدام کرد.

فخری اضافه کرد: برای جذب فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران با تلاش شهرداری‌ها و دیگر مسؤولان اقدام شود و نباید اجازه داد که فعالان اقتصادی به جای سمنان در دیگر استان‌های کشور سرمایه‌گذاری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: در تدوین طرح جامع و تفصیلی در بعضی موارد نظارت‌های دقیق انجام نمی‌شود که در بعضی موارد میزان پرونده کمیسیون پنج بیش از حد استاندارد است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین عامل ساخت‌وساز غیرمجاز در کشور ماده ۱۰۰ است؛ چراکه این رویه نه‌تنها بازدارنده نیست، بلکه جهت دهنده است.

فخری افزود: درآمد شهرداری‌ها از محل ماده ۱۰۰ باید حذف شود و نباید شهرداران به درآمدهای از این دست تکیه کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:19دی1398،کد خبر:13981019000446،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
0
0
با این اوضاع اقتصادی مردم بیشتر برمیگردن روستا تا شهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین