پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
مهدی تیموری رئیس پارک ملی گلستان از شناسایی شکارچیان غیرمجازی خبر داد که بامداد دیروز به سوی محیط بانان شلیک کرده بودند.

شعار سال:رئیس پارک ملی گلستان از شناسایی شکارچیان غیرمجازی خبر داد که بامداد دیروز به سوی محیط بانان شلیک کرده بودند.

مهدی تیموری رئیس پارک ملی گلستان گفت: شکارچیان غیرمجاز در حال شکار از سوی محیط بانان در منطقه کندسکوه یا جمشید آباد در منطقه سرمحیط بانی تنگراه ، مشاهده شدند و در تعقیب و گریز شکارچیان که ۴ نفر بودند، طی شلیک با محیط بانان درگیر و پس از تعقیب و گریز فرار کردند.

مهدی تیموری با بیان این که در این تعقیب و گریزی، تیری به محیط بانان اصابت نکرده است، افزود: شکارچیان متخلف شناسایی و شواهد و مدارک برای دستگیر این افراد به دستگاه قضایی ارائه شده است و امیدواریم به زودی این متخلفین دستگیر شوند.

او ادامه داد: شکارچیان دو راس مرال و دو راس شوکا شکار کرده بودند که توسط محیط بانان ضبط شده است.

مهدی تیموری با بیان این که هر گونه شکار در پارک ملی گلستان ممنوع است، گفت: مرال و شوکا از گونه‌های مهم جنگل‌های هیرکانی هستند که متاسفانه در سال‌های اخیر جمعیت آن‌ها به شدت کاهش یافته است.

پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان، منطقهٔ حفاظت شده‌ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی است. این منطقه قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که ۱۳۵۰ گونهٔ گیاهی و ۳۰۲ گونهٔ جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:20دی1398،کد خبر:7203812،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین