پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۵۵۴۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
رییس دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین گفت: در شرایط کنونی یکی از نیازهای مهم و اساسی نظام آموزشی توجه ویژه به مدارس کارآفرین است زیرا این مهم به دنبال ایجاد نگرش کارآفرینی، حس مسوولیت پذیری، اعتماد به نفس و ریسک پذیری در دانش آموزان است.
شعارسال: مجتبی ملااحمدی در دومین کنفرانس ملی«مدارس کارآفرین با رویکرد برنامه‌ریزی درسی و با بررسی نظریه‌ها، ابعاد و تجارب کارکردی» در اتاق بازرگانی اصفهان افزود : مهمترین و محور اصلی مدارس کارآفرین بر مبنای ایجاد انگیزه و نگرش کارآفرینی است و به دنبال آن مهارت آموزی نیز خود به خود به‌وجود می‌آید.
وی ایجاد این مدارس را راهکاری مهم برای رفع مشکلات جامعه از جمله اشتغال برشمرد و گفت: زمینه‌سازی مهارت آموزش و اشتغال از مدارس کارآفرینی آغاز می‌شود.وی ایده ایجاد این مدارس را پس از تحقیقات چهار ساله در نظام آموزشی بسیاری از کشورهای دنیا عنوان کرد و گفت: بر این اساس سال گذشته مجوز لازم برای ایجاد مدارس کارآفرینی از وزارت آموزش و پرورش صادر شد.
ملااحمدی افزود: در این راستا نیاز است تا طرح جامع توسعه مدارس کارآافرین در کنار سند تحول بنیادین قرار بگیرد تا تاثیرات و پیامدهای مثبت و موثر خود را بطور کامل نمایان کند.
در ادامه این کنفرانس استانداراصفهان گفت: یکی از ضرورت‌های رفع موانع و مشکلات فعلی کشور به‌ویژه در مقوله اقتصاد و اشتغال،ایجاد مدارس کارآفرین است.
عباس رضایی افزود: کارآفرینی و تولید کارآفرین به معنای ایجاد تغییر، تحول و پویایی و به‌نوعی منشاء اثر بودن است.
او بر ضرورت تحول در نظام آموزش عادی و عالی تاکید کرد و گفت: توسعه پایدار زمانی ممکن خواهد شد که از کاروان پیشرفت علمی عقب نمانیم و این مهم زمانی ممکن خواهد شد که نظام آموزش و پژوهش ما متحول شود.
استاندار اصفهان تصریح کرد: هیچ‌گاه با روش‌های سنتی نمی‌توانیم در توسعه علمی و پایدار کشور موفق شویم و بر این اساس باید کارآفرینی به‌عنوان یک اصل مهم در نظام آموزشی جدی گرفته شود.
وی همچنین یکی از مشکلات بزرگ و حلقه‌های گمشده نظام آموزش عادی و عالی کشور را نبود نیازسنجی در تعداد و نوع رشته‌های تحصیلی و گستره آن عنوان کرد.
علی اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش نیز بعنوان یکی از سخنرانان با تاکید بر ضرورت اشاعه ی مدارس کارآفرین، بر توسعه کمی و کیفی اینگونه مدارس تاکید کرد و با تمجید از خلاقیت و نواوری و اهتمام ملااحمدی رییس این کنفرانس گفت: جای بسی خوشحالی است که فردی از بدنه کارآفرینی اقدام به حمایت از رویدادهای علمی و رشد و توسعه اموزشی جامعه دارد.
معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز در این کنفرانس بر اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: یکی از مظاهر تعالی آموزش و پرورش، هماهنگی با اقتصاد خانواده و رعایت استانداردهای آموزشی است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان نیز در این کنفرانس گفت: آموزش‌های مهارتی در آموزش‌وپرورش با واقعیت‌های کار و ابتکار، مهارت‌های زندگی، تضمین آینده و قطع وابستگی‌های ویرانگر پیوند خورده است.
محمد اعتدادی، گسترش مراکز آموزش مهارتی و کارآفرینی را یکی از تاکیدات سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش عنوان کرد و گفت: این اداره کل آماده هرگونه کمک معنوی برای ایجاد این نوع مدارس است.
اعتدادی افزود:دست‌کم ۹۰۰ هزار دانش‌آموز اکنون در بیش از پنج هزار واحد آموزشی استان اصفهان تحصیل می‌کنند.
محمدعلی نادی دبیر کمیته علمی این رویداد در سخنانی با اشاره به اجرای موفق نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در تیرماه سال گذشته به ارتقای محتوای کیفی در دومین کنفرانس اشاره کرد و گفت: در دومین کنفرانس، چهار مقاله به صورت سخنرانی، چهار کارگاه آموزشی و همچنین سخنرانی‌های کلیدی توسط اساتید برجسته و رهبران علمی و کارآفرینان موفق در محورهای مختلف برگزار می شود‌.وی افزود: هر فارغ التحصیل یک استارتاپ، یک درآمد، یک سرمایه و یک مزیت رقابتی باید محسوب شود.
محمد قندهاری دبیر کمیته اجرایی دومین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین در حاشیه این رویداد به پذیرش ۶۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس اشاره کرد و گفت : با توجه به سطح بالای کیفیت محتوایی مقالات ارائه شده و با عنایت به حضور مدیران ارشد و کارشناسان و متخصصان در امر آموزش و پرورش و برنامه ریزی و تهیه کتب درسی وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان و تربیت مدرس، دبیرخانه کنفرانس بر ان شد با برگزاری چهار پنل تخصصی با حضور متخصصان به مدیران اجرایی از جمله وزیر سابق آموزش و پرورش ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، استاندار اصفهان ، مدیرکل آموزش و پرورش استان، جمعی از مدیران و کارآفرینان برتر کشوری و اصفهان برنامه یک روزه ی کنفرانس را در دو نوبت صبح و عصر به نحو مطلوب برگزار کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از روزنامه ابتکار، تاریخ انتشار: 24 دی 1398 ، کدخبر: _ ، www.ebtekarnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
0
0
باید تفکر دانش آموزان نسل آینده از اینکه در چه سازمان استخدام بشن به اینکه کجا کار راه بندازن تغییر کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین