پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۶۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
در عرصه فرهنگ سرچشمه‌­ها را به دست آدم‌­هایی که اساسا فرهنگی هستند و نسبت مستقیم با فرهنگ دارند نسپردیم. شما ببینید در کشور ما که انقلابش داعیه فرهنگی بودن دارد و انقلابی مسلحانه نبوده، ۱۲ سال دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یک دامپزشک بود.

شعارسال:  «رضا رسولی» از نویسندگان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که سوابقی چون چهار دوره عضو هیئت مدیره انجمن قلم ایران، مدیرمسئول انتشارات ستایش حقیقت و مدیر حلقه ادبیات داستانی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را در کارنامه ادبی و فرهنگی خود دارد،  در اظهاراتی توهین آمیز گفت:

«در عرصه فرهنگ سرچشمه‌­ها را به دست آدم‌­هایی که اساسا فرهنگی هستند و نسبت مستقیم با فرهنگ دارند نسپردیم. شما ببینید در کشور ما که انقلابش داعیه فرهنگی بودن دارد و انقلابی مسلحانه نبوده، ۱۲ سال دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یک دامپزشک بود. آقای مخبر استاد تمام گروه دامپزشکی دانشگاه تهران بود، تالیفات ایشان چه کتاب­‌هایی هستند؟ بیماری­‌های گوساله، آناتومی اسب! خب این توهین به شعور و تمدن و فرهنگ ملت ایران و جمهوری اسلامی است.»

وی افزود: «در یک دوره‌­ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهندس مکانیک است، نویسنده احتراق خودروهای درون‌سوز! چه انتظاری دارید از این فضای فرهنگی؟ یا می‌­بینید یک آقای در دوره‌­ای می­‌شود رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری که در دوره قبل رییس میوه و تره بار بوده؛ یعنی دو دوره قبل با میوه فروش‌­ها سروکله می‌زده حالا وارد فضای موسیقی و ادبیات و فرهنگ و نمایش شده! چه انتظاری دارید که نهادهای فرهنگی ما چالاک و اثرگذار حرکت کنند؟»

  شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت حکیم مهر، تاریخ انتشار: 29دی1398، کدخبر: 54970: hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین