پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۵۷۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
بسیج دانشجویی علوم پزشکی مشهد در نامه‌ای اعلام کرد: در راستای تبیین سهمیه‌های پذیرش دانشجو از رئیس دانشگاه خواستاریم آمار پذیرفته‌شدگان در سال ۹۸ به تفکیک برای عموم دانشگاهیان اعلام شود.
شعارسال: بسیج دانشجویی علوم پزشکی مشهد در نامه‌ای اعلام کرد: در راستای تبیین سهمیه‌های پذیرش دانشجو از رئیس دانشگاه خواستاریم آمار پذیرفته‌شدگان در سال ۹۸ به تفکیک برای عموم دانشگاهیان اعلام شود.
 
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نامه‌ای به محمد حسین بحرینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواستار شفافیت در نحوه پذیرش سهمیه‌ها در این دانشگاه  شد.
 
متن نامه به شرح زیر است:
 
سرپرست واحد دانشگاه علوم پزشکی مشهد
جناب آقای دکتر بحرینی
سلام علیکم
 
امروز اهمیت توجه به گفتمان عدالت محوری در کشور بیش از هر زمانی است شرایطی که با بی توجهی روز افزون به موضوع عدالت و غفلت از طیف محروم جامعه هم اکنون رقم خورده، بزرگترین خطر برای نظام اسلامی به شمار می‌رود. از جمله موضوعات مهمی که امروزه نیز بسیار مورد توجه نخبگان علمی و البته عموم مردم قرار گرفته است بحث امتیازات گوناگون برای پذیرش دانشجو در آزمون‌های مختلف به ویژه کنکور سراسری است.
 
در این راستا برخود لازم دانستیم تا با فتح باب گفتگو در این خصوص آگاهی عموم دانشجویان را در این زمینه ارتقا دهیم و انگیزه مطالبه گری در ایشان را در گام اول با برگزاری تریبون آزاد که البته هیچ گاه اجازه برگزاری در فضای باز را نیافت و فعالیت مجازی فزونی بخشیم.
 
از جمله مصادیقی که مورد سوال همه دانشجویان است و پاسخ شفافی به آن داده نشده مغایرت آشکار تعداد پذیرفته شدگان رشته پزشکی مشهد در سال‌های اخیر (حدود ۱۴۰ نفر در هر ورودی) با ظرفیت اعلام شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور در دفترچه راهنمای انتخاب رشته داوطلبین (حدود ۸۰ نفر است) و هم اکنون به عنوان یکی از گام‌های این شفاف سازی و در راستای تبیین موضوع سهمیه‌ها و در مسیر یافتن راهکار‌های برای عادلانه کردن پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها از جنابعالی خواهشمندیم دستور فرمایید تا آمار تک تک پذیرفته شدگان دانشگاه در سال ۹۸ به تفکیک انواع سهمیه‌ها در هر رشته برای عموم دانشگاهیان اعلام شود.
 
بدیهی است، درخواست فوق ذیل قانون دسترسی آزاد به اطلاعات که در تاریخ ۴ بهمن ۱۳۸۸ توسط مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده است به شماره ابلاغیه ۳۲/۵۶۳۴۸ مطرح می‌گردد و این حق قانونی برای همه شهروندان محفوظ است.
                                                                                  
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  دانشجو   ،تاریخ انتشار:   3 بهمن    1398،کدخبر:  814723 ،www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین