پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۶۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
هر چند برای ما که در فضای اینترنت تنفس می کنیم ، واژه عجیبی است اما در گذشته های نه چندان دور که برق و باتری همه گیر نبود ، برخی خانواده های اعیان از نفت برای روشن کردن رادیوهایشان استفاده می کردند!

شعارسال:این رادیو در اوایل قرن بیستم وارد ایران شد، روش کارش این گونه بود که نفت در مخرن یک چراغ نفتی ریخته می‌شد و حرارت چراغ پره‌هایی که اطراف شعله آن بودند را گرم می‌کرد و رادیو روشن می‌شد.

هرآنچه لازم است درباره نحوه کارکردن رادیو‌نفتی بدانید

رادیو‌نفتی، هر چند برای ما که در فضای اینترنت تنفس می‌کنیم، واژه عجیبی است اما در گذشته‌های نه چندان دور که برق و باتری همه گیر نبود ، برخی خانواده‌های اعیان از نفت برای روشن‌کردن رادیوهایشان استفاده می‌کردند.

روش کار رادیو‌نفتی این گونه بود که نفت در مخرن یک چراغ نفتی ریخته می‌شد و حرارت چراغ، پره‌هایی که اطراف شعله آن بودند را گرم می‌کرد و این حرارت در فرایندی تبدیل به انرژی محدود الکتریسیته می‌شد و رادیو را به کار می‌انداخت.

نمونه‌ای از این رادیوهای نفتی، هم‌اکنون در مرکز مطالعات هوراند که در زمینه انرژی‌های نو و مشخصاً انرژی خورشیدی فعالیت می‌کند.

 تصویر این رادیو‌نفتی مربوط به اوایل قرن بیستم را می‌توانید مشاهده فرمایید:

تا حالا رادیو نفتی دیده اید؟!

تا حالا رادیو نفتی دیده اید؟!

تا حالا رادیو نفتی دیده اید؟!

تا حالا رادیو نفتی دیده اید؟!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار:6بهمن ماه 1398، کدخبر:www.sanayepress.com،157132

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
0
ترامپ بی ادب و آدم کش است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین