پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاسیسات آبی و خاکی بخش کشاورزی این استان در سیلاب ۲۰ تا ۲۲ دی بیش‌از ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت دید.

شعارسال: جعفر زربافتی اظهار داشت: در سیلاب اخیر به هزار و ۴۶۸حلقه چاه و چاهک، ۵۴۰ رشته قنات، ۱۶۲ باب استخر ذخیره آب و ۱۰۲کیلومتر لوله انتقال آب سیستان و بلوچستان خسارت زد.

وی ادامه داد: برای تهیه و ارسال لوازم ضروری بازسازی بخش کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان تاکنون ۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

 مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه بیش‌از ۸۵ درصد کشاورزی جنوب استان وابسته به آب قنات،چاه و چاهک است برای حفظ و پایداری کشاورزی و کاهش خسارت به مزارع و باغات، بازسازی و مرمت منابع آبی تخریب شده ضروریست.

بارندگی‌های سیل آسا در جنوب سیستان و بلوچستان تا کنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف منطقه وارد کرده است.

 سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان به بخش راه ۲۹ درصد، مسکن ۲۵ درصد، کشاورزی ۲۳ درصد، شهرداری ۱۰ درصد، آب و فاضلاب هفت درصد و به سایر بخش‌ها درصد کمی خسارت وارد کرده است که

 ۶۷۸ تیم امدادی، عملیاتی، جهادی، اورژانس و مردمی در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت داشته‌اند.

 بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد رشد داشته است که منجر به افزایش ۱۹۹ درصدی حجم آب پشت سدها استان شده است.

۱۴شهرستان سیستان و بلوچستان در حوزه بحرانی سیل قرار داشت و هزار و ۵۴۲ روستا نیز تحت تاثیر این سیلاب بودند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 7بهمن1398، کدخبر: 83649512: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین