پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲
گرمایش کره زمین و تغییرات اقلیمی ناشی از آن امروز دیگر یک مسئله جدی است. ازاین روی جهانیان به دنبال انجام اقداماتی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای یا حذف آن از جو زمین هستند. در این میان برخی انگشت اتهام را البته به درستی به سمت صنایع نفتی نشانه رفته اند؛ زیرا این صنایع نفتی بیش از هر صنعت دیگری از تولید گاز دی اکسید کربن سود کرده اند.
شعارسال: گرمایش کره زمین و تغییرات اقلیمی ناشی از آن امروز دیگر یک مسئله جدی است. ازاین روی جهانیان به دنبال انجام اقداماتی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای یا حذف آن از جو زمین هستند. در این میان برخی انگشت اتهام را البته به درستی به سمت صنایع نفتی نشانه رفته اند؛ زیرا این صنایع نفتی بیش از هر صنعت دیگری از تولید گاز دی اکسید کربن سود کرده اند.

چنین اتفاق هایی باعث شده است صنایع نفتی از یک آینده بدون نفت احساس خطر کنند. به همین دلیل هم آرا م آرام در حال سرمایه گذاری در حوزه انرژی های سبز هستند.

متان در صنایع نفتی

تجمع یا افزایش غلظت گازهای گلخانه ای در جو زمین، باعث به دام افتادن گرمای خورشید در اتمسفر و افزایش دمای آن می شود. به این قابلیت به دام اندازی گرما، جذب تشعشعات خورشید و جلوگیری از خروج آن، خاصیت گلخانه ای گفته می شود. هر گازی تا حدی خاصیت گلخانه ای دارد.

مهم ترین گازهای گلخانه ای که باعث افزایش دمای اتمسفر شده اند، بخارآب، دی اکسید کربن و متان است.
اثر گلخانه ای گاز متان، ۲۵ برابر گاز دی اکسید کربن است. به همین دلیل باوجوداینکه غلظت آن در جو زمین در قیاس با دی اکسید کربن و بخارآب کمتر است، اثر آن چشم گیر است.

خود بخارآب که غلظت آن بیش از هر دو این هاست، عملا میزان گرمایش زمین را دو برابر می کند؛ اما اینکه چرا در بین بقیه گازهای گلخانه ای کمتر به آن پرداخت می شود، نیازمند یک مقاله دیگر است.

دی اکسید کربن منابع متعددی دارد. ۱۴ درصد این گاز از حمل ونقل شامل خودروهای سواری، هواپیماها، کشتی ها و قطارها و حدود ۲۵ درصد نیز از تولید الکتریسیته حاصل می شود.

خودروهای سواری با سوزاندن بنزین و گازوئیل و هواپیماها با سوزاندن ...

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری تی نیوز   ،تاریخ انتشار:  8 بهمن    1398،کدخبر:22151285968   ،www.tnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین