پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۵۹۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
در سطح مناطق ۲۲ گانه دارای ۱۷ گرمخانه مردان با ظرفیت۲۰۰۰ تخت و۴گرمخانه بانوان در مناطق ۵و۸و۱۲و۲۲ با ظرفیت ۵۵۰ تخت است، اما این گرمخانه‌ها برای نگهداری زنان و مردان بی سرپناه و نه کودکان راه‌اندازی شده‌اند. اگرچه در گرمخانه زنان واقع در منطقه ۲۲ و منطقه ۸ شرایط نگهداری کودکان نیز با راه‌اندازی اتاق کودک فراهم شده است، اما تهران تنها شاهد حضور زنان بی‌سرپناهی نیست که کودکی به همراه دارند و مردان نیز ممکن است در چنین شرایطی قرار گیرند و با حضور یک فرزند از سرپناهی برای زندگی محروم باشند، در نتیجه لزوم توجه به حضور پدر و کودک در یک مکان مشترک نیز حس می‌شود.
شعارسال:در ادامه راه‌اندازی اتاق‌های پدر و فرزند درگرمخانه‌های پایتخت، منطقه ۱۴ شهرداری تهران نیز از این فضا برخوردار شد.
 
به گزارش ایلنا، تهران در سطح مناطق ۲۲ گانه دارای ۱۷ گرمخانه مردان با ظرفیت۲۰۰۰ تخت و۴گرمخانه بانوان در مناطق ۵و۸و۱۲و۲۲ با ظرفیت ۵۵۰ تخت است، اما این گرمخانه‌ها برای نگهداری زنان و مردان بی سرپناه و نه کودکان راه‌اندازی شده‌اند. اگرچه در گرمخانه زنان واقع در منطقه ۲۲ و منطقه ۸ شرایط نگهداری کودکان نیز با راه‌اندازی اتاق کودک فراهم شده است، اما تهران تنها شاهد حضور زنان بی‌سرپناهی نیست که کودکی به همراه دارند و مردان نیز ممکن است در چنین شرایطی قرار گیرند و با حضور یک فرزند از سرپناهی برای زندگی محروم باشند، در نتیجه لزوم توجه به حضور پدر و کودک در یک مکان مشترک نیز حس می‌شود.
 
سیدمالک حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از ایجاد اتاق پدر و کودک در گرمخانه‌های مردان گفت: غیر از مساله مادران و کودکانی‌که ممکن است سرپناهی برای اقامت نداشته باشند، طبیعتا این مساله برای پدر و کودک نیز مطرح است و مواردی وجود دارد که پدرها نیز به همراه کودک خود سرپناهی برای اقامت ندارند و باید برای آنها چاره‌ای اندیشیده شود و در همین رابطه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اتاقی بنام پدر و کودک را در گرمخانه ها راه اندازی کرده که به تازگی در منطقه ۱۴ شهرداری تهران نیز دایر شده است.
 
براساس گزارش شهرنوشت؛ سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در مورد اهداف اتاق پدر و کودک تأکید کرد، این اتفاق جرقه‌ای برای ایجاد مکانی به‌منظور نگهداری همزمان پدر و کودک شده است، به همین دلیل فضایی را به عنوان اتاق پدر و کودک در محیط‌های گرمخانه تدارک دیدیم تا مردها نیز بتوانند کودکان را همراه خود داشته باشند و نگران این مساله نباشند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری تحلیلی عصر ایران   ،تاریخ انتشار:  16 بهمن    1398،کدخبر:  712374    ،www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین