پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱
یک عضو هیات نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای‌ اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی اعلام کرد: ادعای برخی کانال‌های خبری استان مبنی بر تایید صلاحیت بعضی از رد صلاحیت شدگان در شورای نگهبان، شایعه و بی‌اساس است.
شعارسال:   یک عضو هیات نظارت بر یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای‌ اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی اعلام کرد: ادعای برخی کانال‌های خبری استان مبنی بر تایید صلاحیت بعضی از رد صلاحیت شدگان در شورای نگهبان، شایعه و بی‌اساس است.
 
حجت الاسلام رضا نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر کسی از رد صلاحیت شدگان، تایید شود مورد به هیات نظارت استان اعلام شده و بلافاصله به فرمانداری های حوزه های انتخابیه ابلاغ خواهد شد تا آنان نیز به داوطلبان اطلاع رسانی کنند.
 
برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خراسان شمالی در یکی دو روز اخیر، حکایت از تایید صلاحیت برخی از نامزدهای رد صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی داشت که در میان آنان نام برخی از نمایندگان رد صلاحیت شده کنونی استان در مجلس نیز دیده می شد.
 
این عضو هیات نظارت بر انتخابات مجلس در خراسان شمالی گفت: تنها تغییری که در فهرست ۶۷ نفری تایید شدگان انتخابات مجلس یازدهم در استان صورت گرفته آن است که یکی از نامزدهای رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان تایید شده و یکی از تایید شدگان قبلی رد صلاحیت شده که بر این اساس در عمل شمار نامزدها تفاوتی نکرده است و البته اسامی این افراد به فرمانداران حوزه های انتخابیه مربوط اعلام شده است.
 
حجت الاسلام نوری با بیان اینکه این افراد از نمایندگان کنونی مجلس نیستند، افزود: فرد تایید شده مربوط به حوزه انتخابیه بجنورد و فرد رد صلاحیت شده نیز متعلق به حوزه انتخابیه اسفراین است.
 
وی افزود: مهلت قانونی بررسی ها در هیات نظارت مرکزی برای تایید و یا رد صلاحیت داوطلبان، ۲۲ بهمن است که در صورت هر تغییری در وضعیت نامزدها، مورد به هیات نظارت استانی و سپس فرمانداران اعلام خواهد شد.
 
از ۱۴۰ نفری که در استان خراسان شمالی برای نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نامنویسی کرده بودند، صلاحیت ۶۷ تن تایید شد که بدون احتساب انصرافی ها، ۵۲.۳۴ درصد داوطلبان را شامل می شود.
 
هیات نظارت خراسان شمالی صلاحیت ۳۶ نفر از داوطلبان را تایید کرده بود. 
 
بر اساس اعلام شورای نگهبان در حوزه انتخابیه بجنورد ۳۵ نفر تایید، ۲۹ نفر عدم احراز صلاحیت و ۱۵ نفر رد شدند و ۹ نفر نیز خود انصراف داده بودند.
 
در حوزه انتخابیه شیروان نیز ۱۲ نفر تایید، ۸ نفر عدم احراز صلاحیت و چهار نفر رد شدند و ۲ نفر نیز انصراف داده بودند.
 
در حوزه انتخابیه اسفراین نیز ۲۰ نفر تایید و پنج نفر عدم احراز صلاحیت شدند و یک نفر نیز خود از نامزدی انصراف داده بود.
 
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.
 
۸۴۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری در دوم اسفند ماه امسال در خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.
 
بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی، بیش از ۶۵۰ هزار نفر در انتخابات پیش رو واجد شرایط رای دادن هستند.
 
میزان مشارکت مردم این استان در آخرین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۱ درصد و در کشور ۷۱ درصد بوده است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   ایرنا ،تاریخ انتشار:    20 بهمن    1398،کدخبر:   83667178،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین