پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه معدن زغال‎سنگ طبس ‌14 برابر حال حاضر ظرفیت استخراج دارد، گفت: طبس می‎تواند علاوه بر حل مشکلات استان مشکلات شرق کشور را هم برطرف کند.

شعارسال : نعمتالله حقیقی ظهر در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی که در طبس برگزار شد، اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی 593 مجوز تاسیس کارگاههای صنعتی با سرمایهگذاری 5 هزار و 300 میلیارد تومان به بهرهبرداری رسیده ‌و حجم سرمایهگذاری در سال جاری قابل تامل است.

وی با بیان اینکه 271 پروانه اکتشاف و 524 فقره پروانه بهرهبرداری در استان داشتهایم، گفت: همچنین جزء پنج استان معدنی کشور هستیم و بین دو تا سه سال آینده جزء نخستین استان کشور در این زمینه خواهیم شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اضافه کرد: یک سوم از صادرات ایران به افغانستان از طریق استان خراسان جنوبی انجام میشود.

حقیقی با توجه به اینکه بیش از 30 هزار کیلومتر مربع سطح حوزه زغالدار طبس است، خاطرنشان کرد: 76 درصد ذخایر زغالسنگ کشور در طبس موجود و ما باید به دنبال ایجاد صنایع مرتبط با معدن باشیم و یکی از مشکلات استان خطوط ریلی است.

* زغالسنگ طبس میتواند 14 برابر حال حاضر زغال استخراج کند

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار نفر در معدن پروده طبس اشتغال دارند، گفت: ذخایر زغالسنگ ایران با ترکیه یکی است و ما کمتر از یک دهم درصد از ذخایر خود را استخراج میکنیم و میتوانیم 14 برابر ظرفیت اشتغال ایجاد کنیم و طبس میتواند علاوه بر حل مشکلات استان مشکلات شرق کشور را هم برطرف کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار پنجشنبه 14 آبان 1394 ، کد مطلب : : 13940814000437 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین