پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۶۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خسروشاهی را تسلیت گفت.

شعار سال: متن پیام حجت الاسلام والمسلمین مختاری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ

ارتحال مجاهد نستوه، شخصیت برجسته و دغدغه‌مند تقریبی جهان اسلام، پژوهشگر فرزانه، نویسنده و مترجم پرکار و فعال نهضت اسلامی، عضو هسته اولیه تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و از اساتید گرانقدر دانشگاه مذاهب اسلامی موجب تالم و تاثر فراوان اینجانب و تمامی فعالان عرصه تقریب و وحدت امت اسلامی گردید.

مرحوم خسروشاهی از فعالان و پژوهشگران نهضت های اسلامی معاصر بود که بیش از نیم قرن با ادبیات و آثار فکری گروه‌های مختلف در کشورهای اسلامی از جمله مصر آشنا بود و در تدوین و تنقیح و نشر آثار اساتید و شخصیت هایى چون: سید جمال الدین اسدآبادی، آیت ‏اللَه کاشف ‏الغطاء، علامه سید محمدحسین طباطبایى، حاج سراج انصارى، سید محمد محیط طباطبایى، سید غلامرضا سعیدى، محمد نخشب و… کوشا بوده و خدمات ارزنده‏ اى را در حفظ فرهنگ اسلامى و نشر اندیشه اصیل اسلامى ارائه داده و به همین دلیل است که در میان ارباب فکر و اندیشه به عنوان «فرهنگبان کوشا» لقب یافته است.

استاد خسروشاهی در مسأله تقریب مذاهب اسلامى و وحدت امت اسلامی نیز از نیم قرن پیش به عنوان یکی اعضای اصلی و موثر این جریان در تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و از پیشگامان این حرکت خدمات فراوانی ارائه داد. بطوریکه مکاتبات ایشان با علامه شیخ محمدتقى قمى (مؤسس دارالتقریب قاهره) گواه این سابقه بلند است.

حضور فعال در کنفرانس‌های تقریبی داخل و خارج از کشور و مراودات و ارتباطات مستمر با شخصیت های برجسته تقریبی معاصر از جمله ویژگیهای آن مرحوم بود.

بدون تردید امروز خلاء و فقدان شخصیتی‌ دلسوز، محقق و دغدغه مند تقریبی همچون استاد خسروشاهی در شرایط کنونی جهان اسلام که بشدت نیازمند تعقل و اندیشه ورزی و روشنگری در برابر جریان‌های افراطی و تفکرات تکفیری است بیش از پیش احساس خواهد شد.

اینجانب ضایعه اندوهناک درگذشت این عالم محقق و مجاهد تقریبی را به پیشگاه امام عصر(عج) و محضر رهبر معظم انقلاب، حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان آن مرحوم به ویژه مجموعه‌های فعال در عرصه تقریب مذاهب اسلامی و خانواده‌ مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید، غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می‌نمایم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری شیعه (شفقنا)، تاریخ: 10 اسفند 98، کد خبر: 897661، www.shafaqna.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین