پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تولیدات الکل باید به سمت کارخانه‌های تولید ژل ضدعفونی دست هدایت شود و در این راستا در استان مرکزی به هفت کارخانه مجوز تولید ژل دست داده شده است.

شعار سال: سید محمد جمالیان عصر سه شنبه در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان در جمع خبرنگاران پیرامون موضوع تعیین تکلیف نحوه تأمین و عرضه محصولات بهداشتی اظهار داشت: خوشبختانه توزیع الکل در استان از روز گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: تولیدات الکل استان را باید به سمت کارخانه‌هایی هدایت کرد که برای تولید ژل دست اقدام می‌کنند. در این راستا به ۷ کارخانه در این زمینه مجوزهای لازم اعطا شده است، بنابراین تا اوایل هفته آینده به میزان کافی در استان ژل دست توزیع می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ارتباط با حل مشکل کمبود ماسک در استان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۷ هزار ماسک به دانشگاه علوم پزشکی اراک تحویل شده است تا در اختیار کادر درمان قرار گیرد.

جمالیان افزود: با توجه به نگرانی مردم نسبت به کمبود ماسک مقداری از آن ماسک تحویل شده از طریق یک شرکت بین داروخانه‌های خصوصی توزیع و مابقی را به کادر درمان تحویل خواهیم داد. کالاهای لازم به طور مرتب می‌رسد و توزیع را در کل استان بین بخش درمان و مردم خواهیم داشت.

وی بیان داشت: تصمیم گیری در ارتباط با چگونگی توزیع ماسک شرکت موجود در زرندیه، یک تصمیم وزارتی است و دستور مستقیم خود وزیر بهداشت به تمامی کارخانه‌های تولید کننده ماسک، دستکش و الکل بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: در حال حاضر نیازهای مراکز درمانی به اقلام بهداشتی نظیر ماسک، الکل و… به میزان ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده و تصمیم گیری وزارتخانه نیز توزیع این اقلام بین کادر درمان و بیماران مبتلا به این ویروس به منظور محافظت از آن‌ها می‌باشد.

جمالیان گفت: بر اساس ویدئو کنفرانس که اخیراً با وزیر بهداشت صورت گرفته از رسیدن یک هواپیما حامل ماسک خبر دادند که خیال وزارتخانه از بابت تأمین نیازهای مراکز درمانی را تا چند روز آینده بر طرف می‌سازد. مقرر شد این تولیدات زیر نظر کارخانه‌ها از طریق شرکت توزیع کننده در داروخانه‌های خصوصی توزیع شود و تا آخر هفته به طور روزانه این توزیع را در بخش درمانی انجام می‌دهیم. این قبیل دستور العمل ها وزارتی و تصمیم گیری آن خارج از استان است.

وی گفت: از مردم انتظار داریم برای تهیه ماسک به داروخانه‌ها هجوم نبرند و همانطور که روزانه الکل به میزان کافی در داروخانه‌ها موجود است، طی هفته آینده نیز توزیع ماسک را خواهیم داشت.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، آمار مبتلایان کرونا در استان مرکزی تا ظهر امروز (۱۳ اسفند) ۹۷ نفر، بهبودیافته ۱۳ نفر و فوتی نیز ۹ نفر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 13 اسفند 98، کد مطلب: 4869380: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین