پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
بسیاری از مردم نگران تأمین مواد ضدعفونی‌کننده توسط برخی از ارگان‌ها هستند.

شعار سال: ویروس کرونا اسمی است که این روزها بیشتر از همیشه نامش را می‌شنویم، مهمان ناخوانده‌ای که از شرق دور به ایران آمد تا میزان آمادگی ما در برابر بحران‌های بیولوژیکی را مورد آزمایش قرار دهد؛ از همان روزهای نخست که این ویروس منحوس به داخل کشور آمد، بسیاری از مردم تهران نگران بودند که اگر این مهمان ناخوانده به پایتخت وارد شود، ممکن است چه اتفاقاتی را رقم بزند و چه بلایی سر آنان بیاورد.

پس از ابتلای چند پایتخت‌نشین به کرونا ویروس، شهرداری تهران به فکر همکاری با وزارت بهداشت برای مقابله با این ویروس افتاد؛ اقداماتی در زمینه ضدعفونی کردن وسایل نقلیه و ایستگاه‌های مترو را آغاز کرد که از همان روزهای نخست پیش‌بینی می‌شد که شهرداری تهران با مشکل کمبود مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده روبه‌رو شود.

ذخیره موادضدعفونی‌کننده شهرداری تمام شده است

در روزهای اخیر صحبت‌هایی مبنی بر اتمام مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده استاندارد به ‌منظور پاکسازی سطوح مترو، اتوبوس و المان‌های شهری از سوی برخی از اعضای شورای شهر تهران مطرح شده بود.

مجید فراهانی دراین‌باره و در صحن علنی شورای شهر در تذکری به دولت در خصوص تأمین مواد ضدعفونی‌کننده اظهار کرد: سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران فعالیت‌های متعددی را در راستای حفظ سلامت مردم انجام می‌دهد و مرتباً تلاش می‌کند تا با ضدعفونی کردن اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی مخاطرات را کاهش دهد.

وی ادامه داد: تذکر من به سازمان برنامه و بودجه است که علی‌رغم تلاش‌های زیادی که انجام شده است به‌شدت با کمبود مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی مترو و تاکسی و اتوبوس‌ها رو به رو هستیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این مطلب که در شهر تهران به شدت با کمبود ماسک و دستکش برای پرسنل زحمتکش اتوبوسرانی و تاکسیرانی رو به رو هستیم، گفت: همان‌گونه که می‌دانید در شهر تهران ۶ هزار دستگاه اتوبوس و یک هزار و ۲۰۰ واگن مترو داریم که این‌ها شبانه ضدعفونی می‌شوند و بر اساس اعلام سازمان اتوبوسرانی و شرکت بهره‌برداری مترو ذخیره مواد ضدعفونی‌کننده تمام شده است و از موادی استفاده می‌‌شود که استاندارد نیست.

کمبود مواد بهداشتی نداریم!

اما در فضای مجازی بحث کمبود امکانات بهداشتی شهرداری تهران بسیار پررنگ‌تر از موردی که مدیران شهری فکر می‌کردند دنبال می‌شد تا این‌که غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران به این موضوع واکنش نشان داد.

وی در نشست خبری مدیران شهری که به‌صورت مجازی برگزار شد، عنوان کرد: در فضای مجازی اخباری مبنی بر این‌که شهرداری تهران با کمبود مواد ضدعفونی‌کننده روبرو است منتشر شده، اما باید بگویم که شهرداری تهران به اندازه لازم این مواد را تهیه کرده است و حتی پتروشیمی‌ها مایلند  به صورت رایگان مواد ضدعفونی‌کننده در اختیار شهرداری قرار دهند و مشکلی در این خصوص نیست.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در مورد این‌‌که شهرداری از جوهر نمک برای ضدعفونی استفاده می‌کند، نیز گفت: این مسئله را رد می‌کنم چرا که شهرداری از مواد ضدعفونی‌کننده با پایه کلر و انواع وایتکس‌ها با غلظت‌های متفاوت برای ضدعفونی‌ کردن سطوح آن هم براساس پروتکل خاص اقدام می‌کند.

محمدی در خصوص این‌که چرا شهرداری اقدام به توزیع ژل ضدعفونی و ماسک نمی‌کند، هم گفت که در خصوص توزیع مواد ضدعفونی‌کننده چنین سیاستی به ما ابلاغ نشده است. البته با همکاری وزارت بهداشت امکاناتی فراهم شده که از طریق فروشگاه شهروند و میادین میوه و تره‌بار این اقلام با هزینه کمتر در اختیار مردم قرار گیرد.

جوهرنمک علاج کار شهرداری

روز بعد از این نشست مجدداً رحمت‌الله حافظی، عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در حساب شخصی خود در توئیتر مدعی شد که شهرداری تهران ضدعفونی اتوبوس درون شهری و مترو را با جوهرنمک انجام می‌دهد.

شهرداری برای مبارزه با کرونا بسیج شود

مهدی چمران، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران نیز در این میان در مورد عملکرد مدیریت شهری تهران در مقابله با کرونا ویروس اظهار کرد: در برابر مقابله با کرونا ویروس تنها شهرداری تهران درگیر نیست و دستگاه‌های دیگر مانند وزارت بهداشت نیز باید به مدیریت شهری تهران کمک کنند.

وی با بیان این‌که شهرداری اگر بتواند به‌صورت کامل مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها را ضدعفونی کند کار خوبی انجام داده است، افزود: شهرداری تهران علاوه بر بحث ضدعفونی و گندزدایی باید بتواند با همکاری بیشتر با نیروی انتظامی نظم و آرامش را در شرایط بحرانی برقرار کند که البته تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته و نیروی انتظامی نیز از ظرفیت‌های خود برای مبارزه با این ویروس استفاده کرده است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با لزوم بهره‌گیری شهرداری تهران از تمام امکانات و تجهیزات خود گفت: شهرداری تهران باید تمام امکانات خود را در زمینه مبارزه با کرونا ویروس به کار بگیرد، که در این میان می‌توان به استفاده از سمپاش‌ها در روند مبارزه با کرونا ویروس اشاره کرد.

چمران با اشاره به نقش مهم شورای شهر تهران در مقابله با کرونا گفت: همچنین شورای اسلامی شهر نیز وظیفه دارد سایر مدیران شهری را بسیج کند تا این اطمینان خاطر به شهروندان داده شود که مدیران شهری آماده هر بحرانی هستند.

دولت و راه‌های نرفته

 این‌که شهر تهران با توجه به فعالیت‌های شهرداری و دیگر ارگان‌ها در نبرد با کرونا چه دستاوردی دارد و ما چه زمانی می‌توانیم  این ویروس را شکست دهیم نیاز به زمان دارد.

در این شرایط دولت نیز باید به کمک شهرداری تهران آمده و در تأمین مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده به شهرداری تهران کمک کند. حال باید منتظر ماند تا دولت اقدامات لازم را برای تامین مواد مورد نیاز شهرداری انجام دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 13 اسفند 98، کد مطلب:475616، ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین