پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۱۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
عبدالله آل عمری، نقاش و فیلم‌ساز سوری، مجموعه‌ی نقاشی با نگاهی به وضعیت پناهندگان را به تصویر درآورد، اما به‌جای فیگورهای حقیقی آوارگان و ناشهروندان، پرتره‌ی شخصیت‌های سیاسی جهان را قرار داد.

شعار سال:عبدالله آل عمری، نقاش و فیلم‌ساز سوری، مجموعه‌ی نقاشی با نگاهی به وضعیت پناهندگان را به تصویر درآورد، اما به‌جای فیگورهای حقیقی آوارگان و ناشهروندان، پرتره‌ی شخصیت‌های سیاسی جهان را قرار داد. آل‌عمری که خود نیز در پی فشارهای ناشی از جنگ سوریه به دنبال راه پر فراز و نشیب اخد پناهندگی در بروکسل هدایت شده، با قرار دادن چهره‌های سیاسی مشهور، در پی جایگزینی انتزاعی موقعیتی از ویرانی و آوارگی بود که خود نیز تجربه کرده بود.

آل‌عمری درباره‌ی مجموعه‌ی خود گفته بود: «برای من مهم بود که تصور کنم اگر سیاست‌مداران جهانی در کفش و شاکله‌ی توده قرار بگیرند، آواره شوند، محاصره شوند، وضعیت‌شان چگونه خواهد بود؟ من به پناهندگان به شکل یک جامعه‌ی آماری نگاه نمی‌کنم. بدل کردن آوارگان به ارقام رسمی، این حقیقت را خواهد کشت که اینها فرد هستند، راوی داستان زندگی خود هستند و آنچه بر سرشان رفته، با یک پناه‌جوی دیگر از زمین تا آسمانْ متفاوت است».

منبع: فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین