پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
سازمان بهداشت جهانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است افراد با رعایت اصول بهداشتی خطر ابتلای خود ویروس کرونا را کاهش دهند، اما در این میان افرادی هستند که به علت ناتوانی جسمانی نمی‌توانند آنطور که باید از سلامت خود محافظت کنند .سوال اینجاست که برای پیشگیری معلولان از بیماری کرونا، چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

شعار سال :براساس گزارش ها ویروس کرونای جدید از طریق سوپ خفاش به انسان منتقل شده است. در واقع این ویروس در کشور چین شیوع پیدا کرد و سپس طی چند ماه اخیر به ویروسی جهانی تبدیل شد و با جان هزاران انسان دراین کره خاکی بازی کرد.

ویروس کرونای جدید در حال حاضر علاوه بر دیگر کشور‌های جهان وارد ایران شده است و بیشترین کسانی که در معرض خطر ابتلا به آن هستند، می‌توان از کودکان، افراد مسن بالای ۶۵ سال و بیماران با زمینه‌های قلبی، ریوی، دیابت و ... نام برد.

سازمان بهداشت جهانی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است افراد با رعایت اصول بهداشتی از قبیل شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع می‌توانند خطر ابتلای خود به این ویروس خطرناک و کشنده را کاهش دهند، اما در این میان افرادی هستند که به علت ناتوانی جسمانی نمی‌توانند آنطور که باید از سلامت خود محافظت کنند و بیش از سایرین در معرض خطر هستند که توجه، راهنمایی و کمک به آن‌ها امری خداپسند است.

اقداماتی برای پیشگیری معلولان از بیماری کرونا

نخستین وسیله‌ای که به افراد معلول برای ادامه مسیر و رفتن به کوچه و خیابان بدون کمک دیگران مورد توجه است ویلچر نام دارد. اما این وسیله با وجود ویروس کرونا باید خوب شسته و تمیز شود تا فرد بیمار را به ویروس مبتلا نکند؛ بنابراین باید لاستیک ویلچر را پس از هر بار استفاده در بیرون از منزل به خوبی شستشو دهیم و آن سطوحی که مدام در تماس با دست هستند با الکل یا مواد دیگر به خوبی ضدعفونی شوند. اگر مجبور به نگهداری ویلچر در داخل منزل هستید حتما با رعایت اصول بهداشتی مانند انداختن زیرانداز و قرار دادن ویلچر روی آن، این کار را انجام دهید.

اقداماتی برای پیشگیری معلولان از بیماری کرونا

وسیله دیگری که برای راه رفتن به افراد ناتوان با معلول کمک می‌کند عصاست که باید تمامی سطوح آن را پس از هر استفاده شستشو دهیم و قبل لز رسیدن به منزل لاستیک آنرا ضدعفونی کنیم تا ویروس منتقل نشود.

تمامی متخصصان عفونی و کارشناسان بهداشت عقیده دارند که ویروس کرونا از طریق چشم، گوش، بینی و دهان به راحتی منتقل می‌شود و از آنجایی که سمعک در داخل گوش قرار می‌گیرد بنابراین پس از هر بار درآوردن بهترین کار ضدعفونی کردن خود سمعک و باطری آن است.

اقداماتی برای پیشگیری معلولان از بیماری کرونا

چشم‌ها یکی از حساس‌ترین اعضای بدن هستند که ممکن است در معرض ابتلا به این ویروس خطرناک قرار بگیرند؛ بنابراین می‌توان با استفاده از پنبه و دستمال نرم کاغذی و آغشته کردن آن‌ها به الکل تمامی سطوح آن‌ها را ضدعفونی کرد و از ابتلا به این ویروس خطرناک تا حدودی خلاص شد.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:23اسفند1398،کد خبر:7281040،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین