پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
علی اعطا در مورد برخی حواشی مربوط به استفاده از سوله های بحران برای بیماران کرونایی توضیحاتی ارائه کرد.

شعار سال: چندی پیش خبری مبنی بر تخصیص سوله الزهرا در محله دولتخواه منطقه ۱۹ جهت اسکان دوره نقاهت بیماران مبتلا به کرونا، نگرانی برخی از اهالی محل را موجب شد. در همین راستا روابط عمومی منطقه اعلام کرد که تعداد معدودی (حدود 20 نفر) به نشانه اعتراض مقابل درب سوله تجمع کردند و با آتش زدن زباله قصد تحریک افکار عمومی را داشتند که با حضور به موقع رئیس حراست منطقه، معاون اجتماعی و فرهنگی و شهردار ناحیه توضیحات لازم جهت اقناع افراد مذکور ارائه و مشکل مرتفع شد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: برخلاف اظهارات مطرح شده توسط برخی کاربران در فضای مجازی، آتش سوزی در ابعاد گسترده ای مشاهده نشده و تنها درحد زباله سوزی مقابل سالن ورزشی بوده و هیچگونه آسیبی به سوله بحران و محوطه داخلی آن وارد نشده است.

علی اعطا در رابطه با این اتفاق افزود: هنوز مشخص نشده است که دقیقا چه کسانی و با چه انگیزه ای اقدام به تحریک افراد کرده اند.

وی گفت: آتش سوزی درحجم وسیعی نبوده و تنها در سطح سوزاندن سطل زباله اتفاق افتاده است.

اعطا با اشاره به محلی که برخی افراد اعتراض کرده اند خاطر نشان کرد: این سوله در لیست اختصاص یافته برای بیماران مبتلا به کویید 19 نبوده و خبرهای اولیه صحت ندارد. با این حال در صورتی که چنین تصمیمی درخصوص این سوله نیز گرفته شود اجازه بروز هیچ گونه اختلال در روند کمک به بیماران را نخواهیم داد.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: کسانی که این موضوع را مدیریت می کنند ملاحظات بهداشتی را هم در نظر می گیرند. اختلال عده ای سبب تغییر در روند خدمات رسانی نمی شود.

او با بیان اینکه منطقه 19 شهرداری تهران بیمارستان ندارد، افزود: سوله های بهتری در منطقه ایجاد شده است. در بوستان ولایت سوله بحرانی وجود دارد که هم مجاور ایستگاه اورژانس با ظرفیت بالا است و هم با فضای های مسکونی فاصله دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران نسبت به ایجاد 5 کارگروه ذیل ستاد مدیریت بحران اقدام کرده است. کارگروهی در جهت بهداشت محیط و مسائل مرتبط با حوزه خدمات شهری که فعالیت هایی مانند پاکسازی خیابان، مترو و فروشگاه ها را انجام می دهد و دیگری کارگروه منابع انسانی، پشتیبانی و بودجه است. همچنین کارگروه آموزش، فرهنگسازی و جلب مشارکت ها و تأمین اقلام ضروری که عمدتاً شرکت شهروند و سازمان میادین در آن فعالیت دارند نیز فعال شده است.

وی در ادامه گفت: تصمیم گیری برای سوله های مدیریت بحران با ستاد ملی مبارزه با کرونا است و باتوجه به بررسی های صورت گرفته و سنجش میزان تقاضا در این ستاد، تصمیم گیری برای اختصاص سوله ها صورت میگیرد.

اعطا بیان کرد: وزارت بهداشت درخواست 8 سوله مدیرت بحران را ارسال کرده است که در آینده ممکن است این تعداد افزایش پیدا کند.

سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با تأمین امنیت این سوله ها افزود: طبیعتاً تأمین امنیت با پلیس است و شهرداری تهران در حیطه وظایف خود فعالیت می کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 24 اسفند 98، کد مطلب: 977629: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین