پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 22
کد خبر: ۲۶۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کردند درس مدیریت خانواده و سبک زندگی که وارد برنامه آموزشی شده است، باید مبتنی به معارف دینی تولید شود که این پیشنهاد را قبول داریم.

شعارسال: در پی انتشار خبری به نقل از سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون «ابراز نگرانی اعضای شورای تخصصی حوزوی این شورا نسبت به کاهش ساعت درس دینی »،مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش،در این خصوص اظهار داشت: بنده در شصتمین جلسه مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی که هفته گذشته برگزار شد، توضیحی نسبت به فرآیند بازنگری ساعات درسی و اصلاحاتی که در جدول درسی انجام شده است، ارائه دادم که کلیت امر مورد تائید اعضای قرار گرفت.

وی ادامه داد: در آن جلسه توضیح دادم که در درس دینی و قرآن در طول 12 سال در رشته علوم ریاضی و علوم تجربی از 46 ساعت موجود به 45 ساعت تقلیل پیدا کرده است؛یعنی یک ساعت کاهش یافته است.

نوید ادهم افزود: در رشته علوم انسانی درس دینی و قرآن از 46 ساعت به 50 ساعت افزایش پیدا کرد؛ یعنی 4 ساعت افزایش داشته است، اما همین تغییر در دروس دیگر نیز صورت گرفته است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: برای نمونه؛ ساعت درس ریاضی، زبان، فیزیک و شیمی نیز کاهش یافته و این کاهش متناسب با اهداف جدید بوده است؛با توجه به اینکه دروس جدیدی داشتیم که قبلاً نبوده است؛مانند درس مطالعات اجتماعی که ساعت تدریس آن افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ساعت درس هنر در دوره دوم متوسطه نیز افزایش یافته است؛ضمن اینکه در دوره متوسطه دروس «تفکر و سواد رسانه‌ای» و «مدیریت خانواده و سبک زندگی» را نداشتیم که این دروس افزایش پیدا کرده است.

نوید ادهم بیان داشت: تأکیدی اعضای شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند و اعلام کردند که درس مدیریت خانواده و سبک زندگی که وارد برنامه آموزش شده است، باید مبتنی به معارف دینی و اسلامی تولید شود که این به عنوان پیشنهاد ارائه شد که حرف درستی است و آن را قبول داریم.

وی عنوان کرد: البته یک پیشنهاد بود که این کتاب زیر نظر یک گروه دینی تولید شود که در این خصوص سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مسئولیت دارد، اما اینکه کتاب با رویکرد اسلامی تولید شود، مورد تائید بنده نیز هست.

این خبر عیناً به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همان تیتر منتشر شد که تصویر آن را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6شهریور1395، کدخبر: 13950606001063: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین