پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
حضرت آیت الله العظمی سید صادق روحانی به پرسشی درباره توسل به اهل بیت پاسخ گفته است.
شعارسال: حضرت آیت الله العظمی سید صادق روحانی به پرسشی درباره توسل به اهل بیت پاسخ گفته است.

 متن پرسش وپاسخ مطرح شده بدین شرح است:

آیا این عقیده صحیح است: «ما براى رسیدن به خدا نیازى به توسل به اهل بیت (علیهم السلام) نداریم، زیرا خداوند از رگ گردن به ما نزدیک تر است» (۱)؟
 
جواب:باسمه جلت اسمائه؛ این عقیده با آیات و روایات فراوانى که مى گوید در اظهار نیاز و درخواست، اهل بیت (علیهم السلام) را وسیله و شفیع خود به سوى خدا قرار دهید، منافات دارد. (۲)
 
—————————————————————-
 
۱- اشاره به آیه: «نحن اقرب الیه من حبل الورید» ما از رگ گردنش به او نزدیک تریم; ق: ۱۶.
 
۲- یکى از آن آیات، آیه شریفه: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَهَ: اى کسانى که ایمان آوردید، نسبت به خدا تقوا پیشه کنید و وسیله اى براى تقرّب به او پیشه کنید. سوره مائده، آیه ۳۵» است. در مناقب ابن شهرآشوب، ج۳، ص ۷۵ آمده که امیر المؤمنین در تفسیر این آیه شریفه مى فرماید: «من آن وسیله هستم». یا در تفسیر على بن ابراهیم قمى، ج۱، ص ۱۶۸ آمده است که آن وسیله، امام است. هم چنین در دعاى شریف توسل که محمد بن بابویه از ائمه علیهم السلام روایت مى کند، درخواست شفاعت از ائمه به کرّات مطرح شده است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری  شفقنا ،تاریخ انتشار:  16  فروردین    1399،کدخبر  : 919431  ،  www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین