پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۷
دفتر ریاست جمهوری میانمار امروز جمعه اعلام کرد: رئیس جمهور این کشور به مناسبت فرارسیدن سال نوی میانمار برای حدود ۲۵ هزار زندانی فرمان عفو و آزادی صادر می‌کند.

شعار سال:دفتر ریاست جمهوری میانمار امروز جمعه اعلام کرد: رئیس جمهور این کشور به مناسبت فرارسیدن سال نوی میانمار برای حدود ۲۵ هزار زندانی فرمان عفو و آزادی صادر می‌کند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، به این ترتیب این یکی از بزرگترین عفوهای است که برای زندانیان میانماری در سال‌های اخیر اعمال می‌شود.

وین ماینت رئیس جمهور میانمار گفت: بالغ بر ۲۴ هزار و ۸۹۶ زندانی در سراسر میانمار شامل ۸۷ خارجی به صورت بی قید و شرط از زندان آزادخواهند شد تا به این ترتیب “باعث شادی شهروندان میانمار شده و نگرانی‌های انسانی را لحاظ کنیم”.

رئیس جمهور میانمار جزئیاتی در خصوص جرایمی این زندانیان که قرار است آزاد شوند مطرح نکرد.

در عین حال سخنگوی سازمان امور زندان‌های میانمار نیز به رویترز گفت: آزادسازی این تعداد بالای زندانی‌ها با نگرانی ها درباره شیوع کرونا ویروس ارتباطی ندارد.

میانمار تاکنون ابتلای تنها ۸۵ تن در این کشور به ویروس کرونای جدید و مرگ ۴ فرد مبتلا به این ویروس گزارش کرده است.

با وجود آن که مقامات میانمار در راستای مقابله با شیوع کرونا برپایی هرگونه تجمع را ممنوع کردند جمعیت زیادی در مقابل یک زندان واقع در شهر یانگون طی امروز تجمع کردند تا از اعضای خانواده خود که به زندان افتاده و قرار است آزاد شوند استقبال کنند.

سال گذشته میلادی نیز مقامات میانمار طی یک عفو سالانه حدود ۲۳ هزار زندانی را در عرض چند روز آزاد کردند.

دو سال پیش نیز در همین راستا ۸ هزار زندانی در میانمار آزاد شدند. مشخص نشده که آیا در بین این زندانی‌های که آزاد می‌شوند محکومان به جرایم مربوط به مخالفت با دولت نیز وجود دارند یا خیر.

مقامات میانمار می‌گویند هیچ زندان سیاسی در این کشور وجود ندارد اما گروه‌های حقوق بشری عنوان کردند که ده‌ها تن از این زندانیان صرفا به خاطر فعالیت سیاسی در این کشور وجود دارند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا،تاریخ انتشار:29فروردین1399،کد خبر:927036،fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین