پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
مجتبی شهبازی: «سرمایه‌گذاران تازه وارد باید با آگاهی از ریسک‌های موجود در بازارسرمایه به خرید و فروش مبادرت کنند و بدانند که انجام معاملات به طور مستقیم بالاترین میزان ریسک را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.»
شعار سال: کارشناسان معتقدند در شرایط کنونی که اقبال به بازار سرمایه رو به فزونی است و از طرفی هم دولت به حمایت و سرمایه‌گذاری در این حوزه گام جدی برداشته است، بیش از گذشته به رشد و قوت فرهنگ سرمایه‌گذاری در این حوزه نیازمندیم.

مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد در این خصوص و با اشاره به لزوم آگاه بودن سرمایه گذاران جدید الورود به بازارسرمایه اظهار کرد: مدتی است که سیل عظیمی از مردم به سمت ورود در بازارسرمایه حرکت می‌کنند که به نظر می‌رسد این روند ادامه‌دار هم باشد. براین اساس، افراد تازه وارد حتما باید از ویژگی‌های این بازار و ریسک‌های موجود در آن مطلع باشند. در این مسیر، ابتدا و در گام نخست باید این افراد از سمت کارگزاری مشاوره اولیه شوند و همچنین از طرف سازمان بورس و بخش‌های مربوطه توجیه شوند که خرید و فروش مستقیم در بورس برای آن‌ها ریسک مستقیم و بالایی دارد.

شهبازی در ادامه تاکید کرد: در بسیاری از کشور‌ها هر کسی برای نخستین بار وارد بورس می‌شود، موظف است که تعهدنامه‌ای را مبنی بر توجیه ریسک‌های موجود در بازار از سوی کارگزار امضا کند؛ البته این موارد در فرم‌های مشتریان کارگزاری‌های ما به خصوص در مورد بازار پایه وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه به سرمایه‌گذاران توصیه کرد: در این شرایط و در کوتاه مدت بهترین حالت سرمایه‌گذاری مستقیم و به خصوص از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا ETF است. در مراحل بعدی و در بلند مدت نیز باید به موضوع آموزش معاملات سهام به طور شخصی توجه کرد، زیرا این پروسه طولانی و زمانبر است؛ بنابراین برای جلوگیری از ضرر برای این دسته از سهامداران می‌توان در وهله نخست به اجرای راه حل در کوتاه مدت تمرکز بیشتری داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری سنا ، تاریخ انتشار: 31 فروردین 1399 ، کدخبر: 64616، www.sena.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین