پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۳۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
بانک پاسارگاد به سوالات کنفرانس اطلاع‎رسانی به دلیل نوسان ۵۰ درصد پاسخ داد، اما چند نکته در این گزارش بیشتر مورد توجه سهامداران بود؛ موضوعی که بر چشم‎انداز قیمت سهام بانک پاسارگاد نیز اثر قابل توجهی خواهد گذاشت.

شعار سال: بانک پاسارگاد به سوالات کنفرانس اطلاع‎رسانی به دلیل نوسان ۵۰ درصد پاسخ داد، اما چند نکته در این گزارش بیشتر مورد توجه سهامداران بود؛ موضوعی که بر چشم‎انداز قیمت سهام بانک پاسارگاد نیز اثر قابل توجهی خواهد گذاشت.

یکی از این موارد، سوال ششم کنفرانس اطلاع ‎رسانی منتشر شده است که درخصوص مجموع ارزش بازار کل سهام میدکو، پارس آریان و بیمه پاسارگاد در پرتفوی گروه مالی پاسارگاد است.

* سوال ششم: مجموع ارزش بازار کل سهام شرکت میدکو، شرکت سرمایه گذاری پارس آریان و بیمه پاسارگاد در تاریخ ۲ تیرماه ۱۳۹۹ در پورتفوی گروه چند میلیون ریال است؟

مجموع ارزش بازار کل سهام شرکت میدکو، شرکت سرمایه گذاری پارس آریان و بیمه پاسارگاد در پورتفوی بانک حدود مبلغ ۲۹۷.۸۰۷ میلیارد ریال در تاریخ ۴ تیرماه ۱۳۹۹ است. ارزش پرتفوی گروه مالی پاسارگاد بسیار فراتر از ارقام ذکرشده است.

دارایی‎های فوق‎الذکر جزو شرکت‎های ارزشمند و با بنیاد قوی است که بانک در توضیح اعلام کرده است. ارزش این سه مجموعه در پورتفوی بانک عددی بالغ بر ۲۹۷.۸۰۷ میلیارد ریال در تاریخ ۴ تیر ۹۹ است. ارزش پرتفوی گروه مالی پاسارگاد بسیار فراتر از ارقام ذکرشده است.

سوال دیگری که پاسخ آن بر ارزش سهام بانک پاسارگاد و افزایش تقاضا در این نماد موثر است، سوال ۱۰ است که به برنامه بانک درخصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها اشاره دارد و بانک این‎طور پاسخ داده است:

* سوال دهم: آیا شرکت برنامه‎ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها دارد؟

همانگونه که در بند ۵ پاسخ سوالات کنفرانس اطلاعاتی مورخ ۱۳۹۹/۲/۲۳ بانک پاسارگاد اشاره شده است، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‎های این بانک در مرحله کارشناسی رسمی و ارزیابی است که تاکنون ارزیابی مزبور به پایان نرسیده و فرآیند فوق ادامه دارد. همچنین اجرای برنامه فوق منوط به اخد مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد بود.

تجدید ارزیابی دارایی‎ها در بانک و افزایش سرمایه از این محل در مرحله کارشناسی رسمی و ارزیابی است که تاکنون ارزیابی مزبور به پایان نرسیده است و این فرآیند ادامه دارد و انجام این فرآیند منوط به اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار است. این اقدام همانطور که در بالا گفته شده، بر افزایش تقاضا برای خرید نماد «وپاسار» اثرگذار است و با توجه به برنامه اعلامی در به‎روزرسانی دارایی‌های بانک و افزایش توان اعتباردهی بانک و بهبود کسب و کار بانک تاثیرات خوبی خواهد گذاشت.

سوال ۲۰ این شفاف‎سازی نیز به موضوع عرضه شرکت‎های زیرمجموعه «وپاسار» اشاره دارد؛ اقدامی که منجر به شناسایی درآمد خوبی با توجه به رونق بازار سهام از سوی بانک خواهد شد و عایدی خوبی برای سهامداران به همراه خواهد داشت. بانک در پاسخ به سوال ۲۰ این‎طور پاسخ داده است:

* سوال بیستم: شرکت بانک پاسارگاد (سهامی عام) شرکت‎های زیادی را در مالکیت خود دارد که با عرضه آن‌ها در بازار سرمایه می‎تواند درآمد غیرعملیاتی مناسبی را شناسایی نماید. کدامیک از این شرکت‎ها در لیست عرضه این شرکت قرار دارند؟

۱-ارزش‎آفرینان پاسارگاد ۲-مدیران تجارت ۳-سازمان تجارت تدبیر ایرانیان ۴-نظم‎آوران شایسته ۵-پرداخت الکترونیک پاسارگاد ۶-گسترش انرژی پاسارگاد ۷-فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد ۸-لیزینگ پاسارگاد.

براساس برنامه استراتژیک گروه مالی پاسارگاد، در سال ۹۹ مقرر شده است که اقدامات لازم برای پذیرش، درج و عرضه سهام شرکت‎های گسترش انرژی پاسارگاد، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، فولاد زرند ایرانیان، فولاد سیرجان ایرانیان، فروسیلیس غرب پارس، داتیس آریان قشم و مبنای خاورمیانه در بازار سرمایه عملیاتی شود.

این سوالات در بین ۲۲ سوالی که در این کنفرانس اطلاع‎رسانی مطرح شده است می‎تواند آثار مالی خوبی بر عملکرد بانک و تصمیم‎گیری سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در نماد «وپاسار» داشته باشد و چشم‎انداز روشنی را برای بانک متصور می‎کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه فرصت امروز، تاریخ انتشار ۱۰ تیر ۹۹، کدخبر: -، www.forsatnet.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
به نظرم خيلي ميتونه سهم اينده داري باضه و از الان ميتونيم روش سرمايه گذاري كنيم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین