پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۰۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخلیه و بارگیری ۵۷ میلیون تن کالا در بنادر استان خبر داد و گفت: امسال با تکمیل پروژه‌‌های بندری میزان تخلیه و بارگیری کالا به ویژه در بخش کالای کانتینری افزایش می‌یابد.
شعار سال: سیاوش ارجمندزاده با بیان اینکه استان بوشهر دارای 11 بندر تجاری است اظهار داشت: بندر بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم از جایگاه مهمی در تخلیه و بارگیری کالا در کشور برخوردار است.

وی، به تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر پرداخت و بیان کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر سال قبل 3 میلیون و 179 هزار تن بود که رشد 16.3 درصدی نسبت به سال ماقبل داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صادرات غیرنفتی سال قبل را با افزایش 5.8 درصدی در بندر بوشهر خبر داد و افزود: از یک میلیون و 208 هزار تن تخلیه و بارگیری سال 1397 این میزان سال قبل به یک میلیون 278 هزار تن افزایش یافت.

ارجمندزاده با اشاره به عملکرد تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر بوشهر خاطر نشان کرد: سال قبل 197 کشتی در تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری اقدام کردند که نسبت به سال ماقبل آن تعداد کشتی‌ها افزایش یافته است.

وی، از تخلیه کالاهای اساسی در بندر بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از نیمه دوم سال قبل عملیات تخلیه کالاهای اساسی در بندربوشهر محقق شد و تاکنون 4 کشتی با 46 هزار تن برنج در بندر بوشهر تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پهلوگیری کشتی حامل برنج در این هفته خبر داد و افزود: با پهلوگیری این کشتی 10 هزار تن برنج در بندر بوشهر تخلیه می‌شود.

ارجمندزاده با بیان اینکه سال قبل بخشی از لاستیک خودروها از طریق بندر بوشهر وارد و تخلیه شد و افزود: سال قبل شش‌هزار و 727 تن لاستیک از طریق بندر تخلیه شده است و عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در سال قبل در کل کشور 2 میلیون و 140 هزارتن بود که 10 درصد آن به میزان 223 هزار تن در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد.

وی،از تخلیه و بارگیری 57 میلیون تن کالا در بنادر استان خبر داد و گفت: امسال با تکمیل پروژه‌‌های بندری میزان تخلیه و بارگیری کالا به ویژه در بخش کالای کانتینری افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: با تکمیل پروژه‌های مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر یک میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

ارجمندزاده به پروژه‌های عمرانی در حوزه بندر پرداخت و بیان کرد: سال گذشته طرح‌های مهمی در حوزه زیرساخت‌های بندری با اعتبار 580 میلیارد تومان اجرا شد که با تکمیل این پروژه‌ها تحول مهمی در این عرصه ایجاد می‌شود.

وی، احداث تاسیسات زیرساختی در مجتمع بندری نگین را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تاسیسات زیربنایی شامل پروژه‌های آبرسانی، برقرسانی، گازرسانی و اطفاء حریق در مجتمع بندری نگین بوشهر با اعتبار 85 میلیارد تومان آغاز شده که با تکمیل این پروژه‌ها تحول مهمی در این عرصه ایجاد می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مجتمع بندری نگین بوشهر را 70 درصد دانست و گفت: جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین بوشهر از دیگر پروژه‌ها است.

ارجمندزاده از اجرای طرح پایانه مسافری دریایی بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه و توسعه ترمینال فضای خشکی زمینه پهلوگیری کشتی با ظرفیت بالا فراهم می‌شود و با اتمام این پروژه مسافرت‌های بین‌المللی دریایی در بوشهر انجام می‌شود.

وی، با اشاره به اجرای طرح برقرسانی به مجتمع بندری نگین بوشهر افزود: این پروژه به طول 14 کیلومتر در حال اجرا است و 20 مگاوات برق برای این مجتمع بندری انتقال می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اجرای طرح توسعه بندر تجاری کنگان خبر داد و افزود: این پروژه امسال با اعتبار 170 میلیارد تومان اجرا و در مدت 2 سال تکمیل می‌شود.

ارجمندزاده تصریح کرد: با تکمیل این پروژه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالای تجاری در بندر کنگان افزایش می‌یابد و تحول شگرفی در رونق تجارت ایجاد می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 9 فروردین 1399 ، شماره خبر: 2252777 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین