پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده‌هایی مانند ذرت‌های آلوده یا تخلف در خودروسازی‌ها به دلیل پیچیدگی‌ها تاکنون در کمیسیون به نتیجه نرسیده است.

شعار سال: ولی‌الله داداشی با اشاره به عملکرد کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس دهم اظهار کرد: در دوره دهم پرونده‌های مهم و اساسی در کمیسیون مطرح شد. یکی از آن‌ها پرونده سیل شیراز بود که پس از رسیدگی متخلفان دستگاه‌های اجرایی به محاکم قضائی معرفی شدند.
وی گفت: به‌عنوان رئیس کمیته سیاسی کمیسیون پرونده زلزله کرمانشاه را بررسی و متخلفانی را که به علت کوتاهی در انجام مسئولیت سبب خسارات فراوان به مردم شده بودند، به دست قانون سپردیم.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیته حقوقی کمیسیون پرونده‌های زیادی بررسی شد، خاطرنشان کرد: پرونده گسترده تفکیک اراضی با کاربری‌های مختلف در شهر‌ها و روستا‌ها را که معروف به طرح کاداستر –نقشه‌برداری ثبتی- بود، با هماهنگی و همکاری وزارت کشور، بنیاد مسکن، سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و ... به نتیجه رساندیم که سال‌ها روی زمین مانده بود و یک همت ملی را می‌طلبید.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شکوائیه‌هایی را که به کمیسیون ارسال شده بود، به‌منظور احقاق حقوق مردم بررسی و بسیاری از آن‌ها را به نتیجه رساندیم، گفت: خوشبختانه رضایتمندی نسبی را میان افرادی که حقشان ضایع شده بود و به کمیسیون اصل ۹۰ مراجعه کرده بودند، داشتیم.
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ شناسایی مقصران در سقوط هواپیمای یاسوج را از دیگر پرونده‌های به نتیجه رسیده در کمیسیون متبوعش عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه در روند رسیدگی به هر پرونده افرادی گلایه‌های خود را دارند، اما کمیسیون سعی کرد شکوائیه هر صنف و قشری را مطابق قانون و آیین‌نامه بررسی کند و رسیدگی به این پرونده‌ها به خاطر باری که حق‌الناس بر گردن نمایندگان می‌گذارد کار سخت و حائز اهمیتی است.
وی با اشاره به اینکه برخی پرونده‌هایی مانند ذرت‌های آلوده، یا تخلف در خودروسازی‌ها به دلیل پیچیدگی‌ها تاکنون در کمیسیون به نتیجه نرسیده است، گفت: این پرونده‌ها در شرف تکمیل هستند و به نظر نمی‌رسد که در مجلس دهم به نتیجه برسند.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره اطاله پرونده‌ها در کمیسیون اظهار کرد: کمیسیون اصل ۹۰ یک کمیسیون تخصصی است که به شکایات رسیدگی می‌کند و مصوبه ندارد. در مجلس دهم تلاش کردیم طرحی را به‌منظور تسهیل در روند نتیجه بخشی پرونده‌ها ارائه کردیم که به نتیجه نرسید و پرونده آن برای نتیجه‌گیری نهایی به مجمع تشخیص مصلحت رفت.
داداشی اضافه کرد: معتقدم اگر این طرح به نتیجه می‌رسید کار‌های خوبی در کمیسیون انجام می‌شد. چون یکی از دلایل اطاله نتیجه پرونده‌ای که در کمیسیون تشکیل می‌شود این است که دستگاه قضا پرونده‌های متراکمی دارد و پرونده‌های ارسالی از کمیسیون باری مضاعف بر دوش آنان است.
وی بار دیگر به اهمیت طرح تشکیل دیوان اصل ۹۰ در مجلس اشاره و بیان کرد: در این طرح در نظر گرفته بودیم که قاضی از طرف قوه قضائیه در دیوان مستقر شود که اگر کمیسیون تشخیص تخلف در پرونده‌ای را داد در همین مجلس بررسی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، کد خبر: 486059، ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین