پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۵۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
استاندار قزوین گفت: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی استان در سفر رییس جمهوری به تصویب رسیده و به عنوان یک مرکز درمانی جنرال (عمومی) باید تا پایان ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

شعار سال: هدایت الله جمالی پور در بیست و سومین ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین که با حضور ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شده بود، افزود: وضعیت زیرساختی درمان در استان اسف‌بار است و برخی از مراکز درمانی ما بین ۷۰ تا ۹۰ سال قدمت دارند.

وی اضافه کرد: خیلی از مردم به دلیل سن بالای مراکز درمانی در آن بستری نمی‌شوند و تصور می‌کنند که امکان دارد در یک زمین لرزه فرو بریزد، به همین خاطر لازم است بیمارستان‌های روانی و دیالیز استان بروزرسانی شوند و یا با تجهیز و رفع محرومیت‌های مراکز آزمایشگاهی مردم با اطمینان آزمایش‌های خودشان را انجام دهند.

جمالی پور با بیان اینکه بیمارستان شهید رجایی قزوین دارای طرح توسعه الحاقی است، اظهار داشت: این طرح ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است یک مبلغی را از سازمان بهداشت و سایر دستگاه‌ها بگیریم تا تکمیل آن تسریع شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه یک دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی باید راه‌اندازی شود، اظهار داشت: با ورود داروسازی دکتر عبیدی به استان باید بستر‌های لازم برای تولید دارو در قزوین فراهم شود و از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

جمالی پور بر ضرورت چارت سازمانی در بیمارستان رحیمیان شهرستان البرز تاکید کرد و گفت: ۲ سال است که مطالبه اصلی مردم این شهرستان (۲۰۰ هزار نفر جمعیت) راه‌اندازی بیمارستان رحیمیان است و اکنون که این مرکز درمانی به واسطه خدمات نیرو‌های سپاه برای درمان بیماران کرونایی وارد عرصه خدمت رسانی شده، باید چارت سازمان برای آن مصوب کرد تا پس از درمان کرونا وقفه‌ای در خدمات آن ایجاد نشود.

مقام ارشد اجرایی استان قزوین با بیان اینکه بیماری کرونا در استان کنترل شده و امید است تا پایان ۹۰ روز از شیوع کرونا عاری از وجود این بیماری باشیم، اظهار داشت: در خصوص فوتی‌های ناشی از کرونا اگرچه استان قزوین ابتدا با آمار بالایی در بین افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای مواجه بود، اما آمار کنونی ما منطقی و نزولی است.

جمالی پور اضافه کرد: از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان قزوین ۳۲ خط تولید صنعتی برای تامین اقلام بهداشتی تغییر کرد و در حوزه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده به چنان ظرفیتی دست یافتیم که قادر بودیم به استان‌های همجوار نیز اقلام بهداشتی ارسال کنیم.

استاندار قزوین سیر بیماری کرونا در استان را از اوایل فروردین ماه سال جاری نزولی عنوان کرد و اظهار داشت: با اینکه قزوین استانی کارگری و صنعتی است، اما با وجود بازگشایی کارخانجات هیچ افزایشی در استان مشاهده نشد، درحالی که اسفندماه در پیک شدید بیماری کرونا قرار داشتیم و این موضوع ما را بسیار نگران کرده بود.

این مسؤوول همدلی و همزبانی مسئولان استان را عامل پیشگیری و کنترل این بیماری دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه خیلی از مدیران استانی در این ایام به بیماری کرونا مبتلا شدند، اما از همان فاصله دور با انگیزه بالا و تماس تلفنی پیگیر مسائل بودند.

استاندار قزوین تصریح کرد: در ایام کرونایی کادر درمان و پزشکی استان بی‌نظیر عمل کردند و تمام فرصت و زمان خودشان را مجاهدانه برای مداوای مردم صرف کردند، حتی سپاه پاسداران، بسیج، گروه‌های جهادی، نیروی انتظامی و نیرو‌های امنیتی نیز انصافا در این دوران بسیار خوب وارد عمل شدند و با ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا همکاری کردند.

جمالی پور یادآور شد: امیدواریم یکی از نمایندگان منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی که ظرفیت علمی و پزشکی خوبی دارد، بتواند در کمیسیون بهداشت خانه ملت دستاورد‌های بسیاری را برای استان رقم بزند که برایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 12  اردیبهشت    99، کد خبر:    995923، www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین