پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: به دنبال فراهم آوردن محل مناسبی برای چیدمان و نگهداری فسیل‌های موزه دیرینه شناسی هستیم.

شعار سال: داستان مجموعه فسیل‌های جمع آوری شده توسط تجربه کار در کرمان سری دراز داشته و ما از زمان نگه داری این فسیل‌ها در انباری در گوشه خانه اجاره ای تجربه کار تا راه اندازی موزه دیرینه شناسی و نگهداری این اشیاء گرانبها در جعبه‌های میوه به این موضوع پرداخته است.

آخرین بار در گزارش «تخم جانوران ماقبل تاریخ در جعبه میوه؛اینجا فسیل‌ها هم می‌میرند» به این موضوع پرداخته شد که تنها چند روز بعد از انتشار آن مدیرکل میراث فرهنگی کرمان در جلسه ای قول مساعد در خصوص ساماندهی این اشیاء را داده است.

حفاظت از آثار موزه دیرینه شناسی کرمان در دستور کار قرار گرفت

محمود وفایی پیش از ظهر یکشنبه در نشستی با محسن تجربه کار دیرینه شناس کرمانی اظهار داشت: هنگامیه صحبت از جاذبه‌ها و قابلیت‌های گردشگری پیش می‌آید، برخی افراد فقط مناطق طبیعی، موزه‌ها، جاذبه‌های تاریخی و اشیا، قدیمی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

وی در ادامه مطلب فوق اظهار داشت: در کنار این جاذبه‌ها، گزینه‌های خاص تری را می‌توان انتخاب و از دیدن آن‌ها لذت برد که این جاذبه طبیعی می‌تواند مجموعه فسیل‌هایی باشد که در مناطق فسیلی کرمان جمع آوری شده‌اند.

وفایی با بیان اینکه محمود تجربه کار بیش از ۳۰ سال به جمع آوری مجموعه گوناگونی از فسیل‌های استان کرمان پرداخته است که جای تقدیر و تشکر دارد، تصریح کرد: با همکاری کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی برنامه‌های مهمی در راستای حفاظت از آثار فسیلی این دیرینه شناس کرمانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال فراهم آوردن محل مناسبی برای چیدمان و نگهداری این اشیاء هستیم، تصریح کرد: امیدواریم با راه‌اندازی این موزه گام موثری در جذب گردشگر و توسعه تحقیقات فسیلی در استان و حتی کشور برداشته شود.

وفایی با بیان اینکه فسیل‌های ارزشمند و منحصربه‌فردی توسط محمود تجربه کار یافت شده است، افزود: خوشبختانه این فسیل‌ها مورد توجه فسیل‌شناسان، دیرین‌شناسان و زمین‌شناسان داخلی و حتی خارجی قرار گرفته است.

تایید بیش از ۹۰ درصد فسیل‌ها از سوی هیئت علمی دانشگاه باهنر کرمان

در ادامه محسن تجربه کار دیرینه شناس کرمانی از برگزاری کنفرانسی با سخنرانی رئیس آکادمی علوم فرانسه در خصوص فسیل‌های یافت شده در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: این دعوت با همکاری اتاق بازرگانی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد این فسیل‌ها از سوی هیئت علمی دانشگاه باهنر کرمان تأیید شده‌اند، اظهار داشت: ۱۰ درصد دیگر نیز بزودی از سوی کارشناسان خارجی مورد تأیید قرار خواهند گرفت.

تجربه کار بیان داشت: موزه دیرینه شناسی مربوط به موجوداتی است که میلیون سال پیش زندگی می‌کرده‌اند و در شرایط خاص به سنگواره تبدیل شده‌اند و بیش از ۲۲۸ هزار فسیل در این موزه نگهداری می‌شود.

وی بیان داشت: فسیل‌های گیاهی این موزه مربوط به زمانی هستند که بخش اعظمی از استان جنگل بوده و به دوره ژوراسیک یعنی ۲۰۰ میلیون سال پیش بر می‌گردد.

تجربه تصریح کرد: در این موزه انواع موجودات دریایی از جمله صدف‌ها، مرجان‌ها، اسفنج‌ها، آمونیتها نگهداری می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازوب سایت مهر، تاریخ نشرخبر : 17 آبان 1394 کد مطلب : 2960766 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین