پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
استفاده پایدار از منابع آب زیرزمینی را می توان اینگونه تعریف کرد:« میزان بهره‌برداری، پیامدهای ناپذیرفتنی را در درازمدت به بار نمی آورد».ارزیابی منابع آب زیرزمینی باید با توجه به محدودیت‌های کلیدی برنامه‌ریزی که در زمان و مکان تغییر می‌کنند صورت گیرد.

شعار سال:هدف اصلی مدیریت آب زیرزمینی با رویکرد یکپارچه، حفاظت از منابع آب زیرزمینی در برابر تنزل کیفیت، و اطمینان از بهره‌برداری پایدار برای طیفی از مقاصد منفعت دار است.

به بیان ساده می‌توان استفاده پایدار از منابع آب زیرزمینی را بدین گونه تعریف کرد:« میزان بهره‌برداری، پیامدهای ناپذیرفتنی را در درازمدت به بار نمی آورد».


به منظور تامین تقاضای رو به رشد آب، بر عهده مدیران است که توانایی منبع آب زیرزمینی را برای پشتیبانی تقاضای کنونی و مورد انتظار ناشی از رشد جمعیت و توسعه ارزیابی نمایند.


ارزیابی منابع آب زیرزمینی باید با توجه به محدودیت‌های کلیدی برنامه‌ریزی که در زمان و مکان تغییر می‌کنند صورت گیرد. بسته به وضعیت، شرایط محدود کننده را می توان موارد زیر برشمرد:

1- خالی شدن ذخیره آب زیرزمینی

2- کاهش تراز آب زیرزمینی(یافشار)؛

3-کاهش تخلیه آب زیرزمینی(برای نمونه چشمه‌ها، جریان پایه در رودخانه‌ها، جریان ورودی به تالاب‌ها)،

4- تنزل کیفیت آب

5- نشست زمین

6-ذسایر پیامدهای زیست محیطی

7- اثرات اجتماعی اقتصادی، و محدودیت‌های سیاسی(سیاست ملی توسعه و آب)

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین