پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
شاید اگر در طول این سال ها متولیان فرهنگ استان جشنواره ای تحت عنوان موسیقی پاپ لری با تبلیغات گسترده برگزار میکردند و از این هنرمندان محلی برای اجرای بهترین آثارشان دعوت بعمل می آوردند مردم ما نیز هنرمندانشان را بیشتر و بهتر میشناختند و اکنون شاهد نفس های پایانی موسیقی پاپ لری نبودیم ، نفس های ضعیفی که خبر از خاک سپاری این سبک از موسیقی در صورت عدم توجه کافی مسئولین در آینده نه چندان دور میدهد!

شعار سال: تقریبا حدود دو دهه از صدور گسترده ی مجوز برای تولید موسیقی پاپ در ایران و برگزاری کنسرتهای مربوط به این سبک از موسیقی میگذرد و در این بین شاهد کنار زده شدن خواننده های آنور آبی یا همان لس آنجلسی های معروف بوده ایم.


 اگر روزگاری مردم ایران بی صبرانه منتظر آهنگ های جدید لس آنجلسی ها بودند اکنون شاهد هنرنمایی چهره های داخلی هستیم ، چهره هایی که خداراشکر تعدادشان به حدی زیاد شده که نام بردن از آن ها در قامت این یادداشت کوتاه نمی گنجد!


 با توجه به استقبال گسترده ای که از این سبک در بین جوانان ایرانی شد بسیاری از هنرمندان محلی در جای جای ایران پهناور بر آن شدند تا از طریق ساخت ترانه های پاپ_محلی به حفظ کلمات و اصطلاحات تاریخی زبان و گویش محلیشان در این وانفسای فراموشی آداب و رسوم قدیمی ، کمک نمایند!


 در لرستان خودمان هم شاهد ظهور پدیده های فراوانی در عرصه موسیقی پاپ لری بودیم که بنا به دلایلی بعد از چند سال فعالیت، ترک میدان کردند و جای این سبک زیبا از موسیقی محلی مدرن را در بین سایر سبک ها خا
 شاید اگر در طول این سال ها متولیان فرهنگ استان جشنواره ای تحت عنوان موسیقی پاپ لری با تبلیغات گسترده برگزار میکردند و از این هنرمندان محلی برای اجرای بهترین آثارشان دعوت بعمل می آوردند مردم ما نیز هنرمندانشان را بیشتر و بهتر میشناختند و اکنون در روزگار بالانشینی موسیقی پاپ در کشورمان شاهد نفس های پایانی موسیقی پاپ لری نبودیم ، نفس های ضعیفی که خبر از خاک سپاری این سبک از موسیقی در صورت عدم توجه کافی مسئولین در آینده نه چندان دور میدهد!لی گذاشتند.


 چهره هایی مانند امیر رحمان خسروی، حمیدرضا رجبی ، سجاد اسکینی ، سعید ضیا و... در سال های گذشته پرچم دار این سبک از موسیقی در لرستان بودند که در چندسال گذشته یا فعالیتشان را کاملا متوقف کردند یا اگر هم فعالیتی دارند آنقدر محدود است که دیگر مثل قدیم به چشم نمی اید.


 دیگر عادت کرده ایم فقط در برخی مراسمات مناسبتی در کنار برنامه های طنز عامو ممجون ، صدای برخی از این عزیزان را نیز بشنویم که به هیچ وجه روح و روان هوادارانشان را ارضا نمی کند.


 به یاد دارم روزی یکی از همین خوانندگان بومی با شاعر آهنگ هایش بر سر استفاده از کلمات غنی لری جروبحث شدید می کرد و به شاعرش میگفت که بجای بسیاری از این واژگان جدید میتوانیم از واژگان و کلمات قدیمی خودمان استفاده کنیم تا در راستای حفظ و پاسداشت فرهنگ محلیمان نیز خدمتی کرده باشیم.


 اما متاسفانه مردم ما به جای استقبال از این هنرمندان محلی ، برای حضور در کنسرت های خوانندگان پایتخت نشین سر و دست میشکنند و هیچگونه استقبالی از کنسرت های ستارگان دیارشان نمیکنند که دلیلش را نیز میتوان در عدم وجود اسپانسر دولتی و غیر دولتی برای انجام تبلیغات ویژه و سایر حمایت های مربوطه در استانمان جویا شد.


 شاید اگر در طول این سال ها متولیان فرهنگ استان جشنواره ای تحت عنوان موسیقی پاپ لری با تبلیغات گسترده برگزار میکردند و از این هنرمندان محلی برای اجرای بهترین آثارشان دعوت بعمل می آوردند مردم ما نیز هنرمندانشان را بیشتر و بهتر میشناختند و اکنون در روزگار بالانشینی موسیقی پاپ در کشورمان شاهد نفس های پایانی موسیقی پاپ لری نبودیم ، نفس های ضعیفی که خبر از خاک سپاری این سبک از موسیقی در صورت عدم توجه کافی مسئولین در آینده نه چندان دور میدهد!


 به امید بازگشت قدرتمند همه این هنرمندان عزیز به صحنه هنر استان...

مجید بیرانوند سردبیر کانال خبری تحلیلی صدای لرستان

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین