پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
تلگرام به سنت قدیم خود به نیاز های مخاطبین توجه و قابلیت استوری را در به روز رسانی جدید خود معرفی کرده است که در این مقاله سعی داریم شما را با این قابلیت بیشتر آشنا نماییم.
شعارسال: امروز قصد داریم شما را با جدیدترین قابلیت پیام رسان محبوب تلگرام که استوری تلگرام می باشد آشنا کنیم. تعجب نکنید! تلگرام قرار است به زودی قابلیت استوری را به امکانات خود اضافه کند.پیام رسان تلگرام به واسطه نیاز های مخاطبین خود هر روز قابلیت جدیدی را متناسب با این نیاز ها ایجاد می نماید. شاید راز محبوبیت این پیام رسان در دنیا همین اهمیت دادن به نیاز ها و علایق مخاطبین خود باشد. در ایران نیز علی رغم محدودیت هایی که برای این پیام رسان ایجاد شد ، ولی همچنان یکی از محبوب ترین ها باقی مانده است چرا که برخی از قابلیت های آن در پیام رسان های مشابه دیگر وجود ندارد.
 
امروز مورخ 28 اردیبهشت ماه سال 99 اعلام شد یکی از قابلیت های ویژه که مورد نیاز کاربران تلگرام بود در نسخه جدید تلگرام رونمایی خواهد شد. این قابلیت که امکان گذاشتن استوری در تلگرام می باشد البته با توجه به استقبال مخاطبین دیگر اپلیکیشن ها از جمله اینستاگرام و واتساپ از این ویژگی می توان گفت این بار تلگرام دنباله رو دیگر اپلیکیشن های محبوب بوده است. این که چرا قابلیت استوری در اپلیکیشن های مختلف با استقبال مخاطبان آن ها همراه بوده است را می توان در تعامل روزانه بیشتر با دوستان و دنبال کنندگان خود دانست. این که تصویر و یا ویدیویی چند ثانیه ای  برای کمتر از یک روز را از فعالیت های روزمره خود برای دوستان منتشر کرده و آن ها بتوانند آن را مشاهده کنند به قدری جذابیت دارد که پس از گذشت چند سال از ایجاد این قابلیت در اینستاگرام و دیگر پیام رسان ها همچنان با استقبال مخاطبان همراه است.
 
بنابراین تلگرام به سنت قدیم خود به نیاز های مخاطبین توجه و این قابلیت را در به روز رسانی جدید خود معرفی کرده است که در این مقاله سعی داریم شما را با این قابلیت بیشتر آشنا نماییم. مطالعه مقالات ذیل در خصوص قابلیت استوری در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مختلف می تواند شما را با این قابلیت بیشتر آشنا نماید.

معرفی قابلیت استوری در تلگرام

همانطور که حتما می دانید و در مقدمه نیز به اختصار بیان کردیم قابلیت استوری به طور کلی در تمامی شبکه های اجتماعی یا پیام رسان ها که از این قابلیت بهره می برند، مفهوم مشترکی دارند. قابلیت جدید استوری تلگرام نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. استوری در انگلیسی به معنای داستان است و در اینجا هم به معنی قرار دادن تصاویر و ویدئوها بصورت موقت از اتفاقات زندگی روزمره می باشد. تصاویر و ویدئو هایی که در قسمت استوری قرار داده می شود تنها برای مدت معینی قابل مشاهده هستند و پس از آن پاک می شوند. این قابلیت برای تعاملات روزانه با دوستان خود بسیار کاربردی است. اکثر کاربران شبکه های اجتماعی مواقعی که به اماکن تفریحی می روند از رویدادهای پیرامون خود عکس یا فیلم می‌ گرفتند و در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام در پست ­ها به اشتراک می­ گذاشتند یا در پیام رسان ها که امکان انتشار آن نبود می توانستند در عکس پروفایل خود عکس های خود را منتشر کنند.
 
با آمدن قابلیت استوری در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام این امکان فراهم شد که شما از رویداد های روزانه خود که گشت و گذار ها و ... را شامل می شود را با دوستان خود بدون گذاشتن پست برای مدت زمان مشخصی به اشتراک بگذارید و در پیام رسان ها مانند واتساپ آن را به جای قرار دادن در عکس پروفایل آن را استوری و منتشر نمایید. دوازده اردیبهشت ماه سال 99 آخرین نسخه تلگرام منتشر شده است و باید منتظر آپدیت جدید تلگرام با قابلیت استوری بود. پس گوش به زنگ انتشار آپدیت جدید تلگرام باشید تا با این قابلیت در پیام رسان محبوب تلگرام همراه شوید. قابلیت های جدید تلگرام همیشه مورد توجه کارشناسان هیواتک بوده و با انتشار مقالاتی مانند تغییرات جدید تلگرام و نحوه بروزرسانی تلگرام به قابلیت های جدید این پیام رسان پرداخته ایم.
 
نحوه گذاشتن استوری در تلگرام

حال که با قابلیت استوری در تلگرام آشنا شدیم ، نوبت به آموزش نحوه گذاشتن استوری در تلگرام می رسد. در دموی منتشر شده از این قابلیت می توان به شباهت های این قابلیت در تلگرام و اینستاگرام پی برد ، زیرا استوری ها در قسمت بالای چت ها قرار گرفته و همچنین این استوری ها دایره شکل می باشد. نحوه استوری گذاشتن در تلگرام به این شکل است که :
 
- با پایین کشیدن صفحه چت صفحه اصلی تلگرام گزینه ای به شکل دوربین عکاسی ظاهر و صفحه استوری تلگرام باز خواهد شد.
 
- در این صفحه می توانید عکس یا فیلم خود را که قصد استوری گذاشتن آن را دارید با لمس گزینه دایره شکل پایین صفحه بگیرید.
 

- همچنین می توانید با لمس وسط صفحه استوری متن دلخواهی را تایپ و در استوری خود قرا دهید ( توجه داشته باشید می توانید جای نوشته را با لمس نوشته و کشیدن آن بر روی جای دلخواه عوض کنید )
 
- با ابزاری که در پایین عکس یا فیلم گرفته شده می توانید استوری خود را به شکل دلخواه خود تغییر دهید.
 
-  در انتها برای انتشار استوری خود بر روی گزینه آبی رنگ پایین صفحه که به شکل نماد تلگرام می باشد را لمس کنید.
 
به همین راحتی می توانید استوری خود را در تلگرام منتشر کنید.
 
مشاهده استوری در تلگرام

حال که با نحوه گذاشتن استوری در تلگرام آشنا شدیم نوبت به مشاهده استوری دیگران فرا می رسد. در این قسمت نیز تلگرام از اینستاگرام الگو برداری کرده و استوری های دوستان خود را می توانید در قسمت بالای صفحه که دایره شکل نیز می باشند ملاحظه نمایید. در صورتی که استوری نیز منتشر کرده باشید ، می توانید در ابتدای استوری ها آن را مشاهده نمایید.
 

این امکان برای شما فراهم است که استوری خود را در هر لحظه که اراده کنید ، پاک کنید. در پایان این مقاله ذکر این نکته ضروریست که می توانید قابلیت ذکر شده در این مقاله را در آخرین نسخه تلگرام مشاهده نمایید که به محض انتشار در همین قسمت لینک دانلود آن در اختیار شما قرار خواهیم داد. .
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت مشاوره هیواتک ،تاریخ انتشار:  29 اردیبهشت   1399،کدخبر: 1439 ،www.heyvatech.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین