پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۷۵۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
یکی از مهمترین کار‌هایی که می تواند انسان را از بند نفس جدا کند، انفاق کردن و بخشیدن مال به نیازمندان است.

شعار سال:  در آیات و روایات متعدد تاکید فراوانی به حضور قلب و پاکی دل شده است. ائمه اطهار نیز تاکید کردند که علت برآورده نشدن حاجات، نداشتن حضور قلب و سیاهی دلِ انسان است. حالا پاکی دل چگونه به دست می‌آید؟

یکی از راه‌های رسیدن به دل پاک، کمک کردن به دیگران با اهدای رزق و روزی است که خداوند به ما داده است. در صلوات شعبانیه خواندیم که بنده خطاب به معبودش عرض می‌کند، خدایا به من رزق وسیع دادی از این رو کمک کردن به دیگران را روزی من کن. در برخی موارد که خدا به انسان روزی زیاد عطا کرده و آن فرد از انفاق اجتناب کرده، وجودش دچار حالت نفاق شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی آذرطوسی کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه در این خصوص توضیحاتی ارائه کرده است که ویدئو آن را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

تعداد بازدید : 29

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، کد خبر:7353573، تاریخ انتشار: 30 اردیبهشت 1399، www.yjc.ir.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین