پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۰۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
دادگاه نیشکر هفت تپه دیروز برخلاف آنچه پیش از این اعلام شده بود علنی برگزار نشد. همین موضوع شک و تردیدها را قوی تر کرد و نشان می داد پای خیلی از ذی نفوذان در این پرونده باز است و مدیرعامل 33 ساله این شرکت تنها یک مهره برای پیشبرد اهداف شوم آنها بوده است.
شعار سال: جلسه دوم دادگاه نیشکر هفت تپه دیروز در شرایطی برگزار شد که در ابتدا قرار بود که این جلسه به صورت علنی برگزار شود، ولی این اتفاق نیفتاد و بیشتر این شائبه تقویت شد که کسی با ۳۳ سال سن و بدون تجارب کافی در این حد و اندازه‌ها نیست که چنین وضعیتی را رقم بزند. در این جلسه اتفاقات عجیب و غریبی افتاد اتفاقاتی که پیش از همه چیز ناراحت کننده و بازگوکننده برخی از واقعیاتی است که باید نسبت به آن تأمل بیشتری کرد. مشکلاتی که در جریان خصوصی سازی این شرکت به وجود آمد موجی از واکنش‌های مختلف را در رسانه‌های ایران و جهان به همراه داشت. این جلسه که به ریاست قاضی مسعودی مقام در محل دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی تهران، شعبه سوم برگزار شد در ابتدا با سخنانی آغاز به کار کرد که رنگ و بوی هشدار داشت.

هشدار قاضی مسعودی مقام به برخی‌ها
قاضی مسعودی مقام در ابتدا گفت که برخی فکر می‌کردند که این دادگاه برگزار نمی‌شود دیدید که برگزار شد! هیچ کس حق دخالت در روند دادگاه را ندارد. استاندار خوزستان و بالاتر از ایشان حق دخالت در دستگاه قضا را ندارد. اسد بیگی مدیرعامل ۳۳ ساله نیشکر هفت تپه متهم به سردستگی سازمان یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارز‌های دولتی بود.

پای همسر استاندار خوزستان و همسرش در پرونده نیشکر هفت تپه
نماینده دادستان یک اتهام دیگر اسدبیگی را آلوده کردن مسئولین خواند و گفت وی اعتقاد دارد هرکسی را در هرمقامی می‌توان خرید. همسر استاندار خوزستان اعتراف کرده که هزینه سفر استاندار و خانواده وی (چندین خانواده و وابستگان) را اسدبیگی داده. هزینه بلیط‌ها و تور‌ها ۲۵ هزار دلار شده است؛ که به واسطه شخصی به نام اکبر میرزائی ۲۰۰ هزار دلار به همسر استاندار خوزستان داده است. اسدبیگی به دفاع از استاندار خوزستان پرداخت و گفت ایشان مرد شریفی است حامی من بوده بوده، اما فرد متمولی است. چند آزمایشگاه دارد پس نیازی به ۲۵ هزار دلار من نخواهد داشت!

نام رئیس صندوق توسعه ملی در بین متهمان
مسئله تأسف بار دیگر در دادگاه نیشکر هفت تپه پیدا شدن نام شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی بود؛ که نماینده دادستان گفت: پرونده و کیفرخواست شهیدزاده به زودی به دادگاه ارائه خواهد شد.

دلار‌های دریافتی مدیرعامل هفت تپه کجاست؟
اسدبیگی با ابهامات و اتهامات زیادی روبروست که چه بسا رمزگشایی از آن‌ها حسابی برای برخی‌ها هزینه داشته باشد. اسدبیگی با شرکا قرارداد واردات خط تولید ۱۸ هزار تُنی نیشکر به مبلغ ۶۳۲ میلیون دلار را ثبت کرده که ۳۴۵ میلیون دلار را دریافت کرده، درحالیکه ارزش واقعی این خط تولید ۱۴ میلیون دلار بوده است و دست آخر هیچ وارداتی هم صورت نگرفته!
اقدام دیگر وی، دریافت ۳۸۰ میلیون دلار ارز مبادله‌ای برای واردات ربات‌های صنعتی برای برد‌های الکترونیکی نیشکر هفت‌تپه بوده در حالیکه مجموع واردات برد‌های الکترونیکی کل کشور از سال ۹۴ تا ۹۷ به میزان ۵۱ میلیون دلار بوده است!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نبض بازار، کد خبر:۶۰۲۹۶، تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، www.nabzebaazaar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرابی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
خودتو مسخره نکن نه اولین نه آخرین دزدی است که در ظزف چهل سال اتفاق افتاده است چیزی که این مملکت بسیار دارد دزد پرو است و همه هم کار خود را خوب بلدند و اگر کسی گیر افتاد بدان سهم یکی از دزدان کم داده شده والی اگر سهم ها خدایی بین همه تقسیم بشه ایران بزرگترین کشور دنیاست اینو من نمیگم که باند میگه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین