پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۷۸۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
معاون سیر و حرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی گفت: پروژه قطار حومه‌ای تهران – گرمسار با تکمیل پروژه‌های تقاطع‌های غیر همسطح تا خرداد سال آینده به طور کامل تکمیل می‌شود.
شعار سال: سیدمصطفی داودی روز یکشنبه در جریان بازدید از پروژه‌های راه‌آهن در جنوب‌شرق تهران به خبرنگار ایرنا گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی و استان تهران، مقرر شده بود که برای حل مشکلات و معارضین محدوده اجرای قطار حومه‌ای، بازدیدی از طول مسیر قطار تهران- ورامین تا گرمسار صورت گیرد.
وی افزود: تمامی اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت راه‌آهن با هدف خدمت‌رسانی بیشتر به مردم انجام شده و تلاش می‌گردد تا با تسریع بخشیدن به اجرای کامل خطوط ۳ و ۴ قطار حومه‌ای، مردم ورامین، پیشوا، قرچک و گرمسار با بهترین خدمات درطول مسیر تردد کنند.
وی اظهار کرد: در طول مسیر اجرای این پروژه، معارضینی از جمله دو تقاطع محمدآباد و داودآباد شهرستان قرچک وجود دارد که در بازدید امروز، طرح فنی عملیات ارائه و به زودی کار احداث این دو پروژه آغاز می‌شود.
داودی تصریح کرد: پل روگذر روستای قاسم‌آباد ورامین که یکی از مهمترین پروژه‌های راه‌آهن در طول مسیر قطار حومه‌ای بوده و هزینه‌های بسیاری برای راه‌آهن دارد، در حال اجرا است و تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: با همکاری مستقیم فرمانداری ورامین، پروژه‌های راه‌آهن در محدوده شهرستان با پیشرفت مناسبی همراه است.
معاون سیر و حرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی افزود: مسافران در هنگام حضور در ایستگاه راه‌آهن ورامین با مشکل پارک خودرو مواجه هستند که با پیگیری‌های صورت گرفته و اختصاص زمین مورد نیاز، با همکاری شهرداری ورامین عملیات احداث پارکینگ بزرگ راه‌آهن ورامین آغاز گردیده و در کمترین زمان به بهره برداری می‌رسد.
وی اظهار کرد: تمامی پروژه‌های مربوط به تقاطع‌های غیر هم‌سطح قطارحومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار تا پایان امسال تکمیل و کل پروژه و خطوط ۳ و ۴ تا خرداد سال ۱۴۰۰ به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.
پروژه قطار حومه‌ای تهران- ورامین از مصوبات دولت نهم است که پس از جابجایی مجری طرح بین شرکت مترو و راه‌آهن، در ابتدای دولت یازدهم عملیات اجرایی آن توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی آغاز گردید.
برای اجرای این طرح، در حاشیه راه‌آهن سراسری تهران- مشهد، دو خط موسوم به خط ۳ و ۴ ایجاد گردید که به دلیل برخی از معارضین موجود در طول مسیر از جمله تقاطع با مسیر‌های دسترسی محلی، اجرای خط ۴ در برخی از مناطق از جمله ورامین، پیشوا و قرچک با تأخیر مواجه گردید.
بر اساس دستورالعمل شرکت راه‌آهن، با اجرای خطوط ۳ و ۴، تمامی تقاطع راه‌آهن با جاده‌های عبوری می‌باید به صورت غیر هم‌سطح ایجاد شود.
هم اکنون روزانه چند رام قطار با استفاده از خط ۳، مسافران را از شهرستان‌های قرچک، ورامین، پیشوا و گرمسار به پایتخت می‌رساند.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 11خرداد سال 1399، کد خبر:83806305 ، https://www.irna.ir/
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین