پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
مشکلی اصلی آب شهر سوق نبود تصفیه خانه در این شهر است چرا که با وجود یک تصفیه خانه تمام این مشکلات مرتفع شده و علاوه بر حل مشکل قطعی آب از مشکلات و بیماری‌های کلیوی که این سال‌ها گریبان گیر مردم شده رها می‌شویم.
شعارسال: در شهر سوق همانند سایر شهر‌های استان کهگیلویه و بویر احمد آب شرب و آب شست وشو از یک طریق و آن هم از طریق لوله کشی شهری در دسترس مردم قرار می‌گیرد و نبود آن علاوه بر مشکل آشامیدن و تهیه غذا مشکلات زیادی را در زمینه‌های بهداشت فردی برای شهروندان بوجود می‌آورد.

یکی از مشکلات شبکه آب شهر سوق که تقریبا هر شش ماه یک بار موجب گلایه مندی شهروندان و حتی پرسنل اداره آب و فاضلاب این شهر می‌شود تجمع رسوب در لوله‌های آب شهری است که رسوب زدایی این لوله‌ها زمان زیادی می‌طلبد و همین امر موجب می‌شود تا دسترسی شهروندان سوقی به اب لوله کشی مسدود شود.

یکی از شهروندان سوق در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: حدود ۱۰ روز است که آب شهر سوق قطع شده و در روز‌های ابتدایی برای تهیه آب باید از برخی از خانه‌های همسایه‌ها آب تهیه کنیم.


این شهروند سوقی گفت: متاسفانه این رویه سال هاست که در شهر سوق وجود دارد و هیچ کس پاسخگوی مردم شهر سوق نبوده و هر ساله با وعده‌های سطحی و توخالی از حل این معضل شانه خالی می‌کنند.

یکی دیگر از شهروندان سوقی با نشان دادن رسوب‌های بزرگی که از لوله‌های آب بیرون آورده شده گفت: آیا حق مردمی که همیشه جان و مال خود را در هر شرایطی فدای انقلاب می‌کنند و در تمام تحولات انقلاب از ابتدا تا کنون نقش تاثیر گذاری در استان کهگیلویه و بویر احمد داشتند این است؟

فرزندان ما با استفاده کردن از این آب به ۱۵ سال هم نمی‌کشد که مشکلات کلیوی برایشان بوجود می‌آید و کسی پاسخگوی این مشکلات و مطالبات نبوده و با راه حل‌های کوتاه مدت و مقطعی صورت مسئله را پاک می‌کنند.


در واقع مشکلی اصلی آب شهر سوق نبود تصفیه خانه در این شهر است چرا که با وجود یک تصفیه خانه تمام این مشکلات مرتفع شده و علاوه بر حل مشکل قطعی آب از مشکلات و بیماری‌های کلیوی که این سال‌ها گریبان گیر مردم شده رها می‌شویم.
 

عبدالمحمد مرتضوی رئیس اداره آب و فاضلاب شهر سوق گفت: متاسفانه این اتفاق هر شش ماه یک بار و گا‌ها در مدت کمتری برای لوله‌های شهر سوق بوجود می‌آید و همیشه مجبور به ایجاد کنده کاری‌های زیادی در شهر برای برطرف کردن انسداد لوله‌ها می‌شویم که علاوه بر مشکلات در مورد آب شهر مشکلاتی را برای شهرداری نیز بوجود می‌آورد.

مرتضوی گفت: بار‌ها این مسئله را به گوش مدیر کل آب و فاضلاب رسانده ایم و از وی تقاضای راه اندازی یک تصویه خانه برای شهر سوق داشتیم تا دیگر شاهد این گونه اتفاقات نباشیم که قول‌هایی نیز داده شده است.


سعید خواجوی بخشدار سوق در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس گفت: مشکلی که ۱۵سال پیش تاکنون بوده ظرف یک هفته قابل حل نیست و باید فکر اساسی کرد تا این مساله حل شود.


خواجوی گفت: ظرف چندروز که مشکل آب شهرسوق به بخشدار گزارش شده مدام ازطریق مدیرعامل آب فاضلاب استان، دفتر معاونت عمرانی استانداری و فرماندار کهگیلویه پیگیر حل مشکل بوده همینطور پیشنهاداتی ارائه شده مبنی براینکه جهت حل اساسی باید تصفیه خانه‌ای مختص شهرسوق و از طرفی اصلاح شبکه شهر تامین اعتبار شود.


وی افزود: همزمان با پیگیری جهت حل اساسی معضل که باید در بلندمدت صورت گیرد آبرسانی با تانکر سیار و رسوب زدایی جهت رفع انسداد شبکه ادامه دارد.

خواجی در پایان گفت: با پیگیری‌های بعمل آمده فرماندار قول مساعد برای تامین اعتبار داده شده است و امیدواریم بزودی این مشکل حل شود.



درادامه تصاویر تکمیلی آمده است.


رسوبات آب در لوله‌های آب شهری

رسوبات آب در لوله‌های آب شهری
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از صبح زاگرس، کد خبر:۱۵۸۹۰۸، تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹، sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین