پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۱۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، میزان اعتبارات مورد نیاز شهرداری‌ها برای جبران زیان‌ها و هزینه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا به شهرداری‌ها را بیش از یک هزار میلیارد تومان برآورد کرده است.
شعار سال: مهدی جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از برآورد هزینه‌ها و زیان‌های ناشی از ویروس کرونا به شهرداری‌ها خبر داد و این رقم را چیزی در حدود بیش از یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

به گفته وی، پس از انتشار ویروس کرونا و با برآوردهای اولیه در گام نخست برای جبران بخشی از هزینه‌های شهرداری‌ها ناشی از اقدامات صورت گرفته و کاهش درآمدها، اعتباری نزدیک به بیش از یک هزار میلیارد تومان بابت تاثیرات این بیماری در عرصه مدیریت شهری به شهرداری‌ها برآورد و به مبادی ذیربط اعلام شد.

معاون عمرانی وزیر کشور، اضافه کرد: علاوه بر برآورد خسارت‌ها، فهرست آسیب دیدگان در مدیریت شهری برای اعطای کمک‌ها و بسته‌های حمایتی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه با توجه به ضرورت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه سعی شد از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود، گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تلاش کرده تا اقدامات لازم از سوی بیش از یک هزار و ۳۰۰ شهرداری و بیش از ۳۷ هزار دهیاری، با حمایت شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و همکاری مستمر با سایر دستگاه‌های اجرایی از طریق بسیج منابع، امکانات و تجهیزات مدیریت شهری و روستایی را فراهم کند.

به گفته وی، برای کنترل و پیشگیری ویروس کرونا، تمام امکانات هزار و ۴۴۰ ایستگاه آتش نشانی شهری با حدود ۲۲ هزار نفر نیرو درشهرها و ۹۰۰ پایگاه آتش نشانی روستایی با هزار و ۲۰۰ نفرنیرو در روستاها با محوریت دهیاری‌ها به کار بسته شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، فراهم کردن زمینه تامین مایحتاج عمومی و نیازهای شهروندان در یک هزار و ۵۰ میدان میوه و تره بار در شهرهای کشور را از دیگر اقدامات مدیریت شهری در این دوران عنوان کرد و گفت: این اقدامات همچنان با جدیت ادامه دارد.

جمالی‌نژاد همچنین بر لزوم اهمیت اجرای اقدامات پیشگیرانه در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهری به خصوص اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها، قطار شهری و پایانه‌های مسافربری شهرداری‌ها تاکید کرد و توضیح داد: ضدعفونی روزانه ۷۱ پایانه مسافربری تحت مدیریت شهرداری‌های کشور، ۳۲۰ هزار خودرو ناوگان تاکسیرانی شهری، ۲۲ هزار دستگاه اتوبوس‌های درونشهری، یک هزار و ۸۸۵ دستگاه واگن قطار شهری فعال و ۲۱۵ ایستگاه قطارشهری، که بخش بزرگی از آن در پایتخت است، در حال انجام است.

معاون وزیر کشور، اظهار کرد: شهرداری‌ها به‌ویژه در بخش‌های آرامستان‌ها، مدیریت پسماندها، آتش نشانی و میادین میوه و تره بار، همپای مجموعه درمانی در صف نخست خدمت رسانی در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در کشور قرار دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت گسترش نیوز ، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399 ، کدخبر: 102790 ، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین