پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۳۲ میلیارد تومان منابع برای پایش و تجهیز ناوگان مقابله با ملخ صحرایی نیاز است که این نیاز به سازمان حفظ نباتات کشور منتقل و درخواست امکانات و تجهیزات لازم شده است.
شعار سال: مهدی یوسفی صبح امروز در ارتباط زنده اینستاگرامی با خبرنگاران، اظهار داشت: مبارزه با ملخ صحرایی به‌صورت بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر حدود ۵۷ کشور مورد تهاجم ملخ صحرایی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ اولین مورد آلودگی به ملخ صحرایی در تاریخ چهارم اردیبهشت‌ماه شناسایی شد، بیان داشت: هم‌اکنون چهار شهرستان زیرکوه، نهبندان، درمیان و سربیشه درگیر ملخ‌های صحرایی هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های استان آلوده به ملخ صحرایی شده است، بیان داشت: شهرستان نهبندان با ۱۷ هزار و ۲۸۳ هکتار دارای بیشترین سطح آلودگی ملخ‌های صحرایی است.

یوسفی به سطح آلودگی دیگر شهرستان‌های درگیر پرداخت و عنوان کرد: در شهرستان سربیشه یک هزار و ۸۷۰ هکتار، شهرستان زیرکوه یک هزار و ۱۱۰ هکتار و در شهرستان درمیان نیز ۲۷ هکتار به این آفت آلوده شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون سطح مبارزه با آفت ملخ در ۲۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی در استان خراسان‌جنوبی انجام شده، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ۲۵ هزار هکتار مبارزه با این آفت را در استان داشته باشیم.

شبکه‌های مراقبت و گروه‌های دیده‌بانی در مناطق مختلف استان مشغول پایش و رصد شرایط از نظر وجود ملخ‌های صحرایی هستند
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پایش ۲۵۰ هزار هکتار از مراتع استان به‌منظور مبارزه با آفت ملخ صحرایی خبر داد و گفت: شبکه‌های مراقبت و گروه‌های دیده‌بانی در مناطق مختلف استان مشغول پایش و رصد شرایط از نظر وجود ملخ‌های صحرایی هستند.

یوسفی مطرح کرد: ۲۰ میلیارد تومان برای مبارزه با هجوم ملخ صحرایی از سوی سازمان مدیریت بحران کشور تصویب شد و این اعتبار با توجه به سطح آلوده هر استان توزیع خواهد شد که با توجه به پیگیری‌های انجام شده اعتبار خوبی برای خراسان‌جنوبی در نظر گرفته شده است.

خراسان‌جنوبی تا سه سال دیگر برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی درگیر خواهد بود
وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی تا سه سال دیگر برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی درگیر خواهد بود، مطرح کرد: ۳۲ میلیارد تومان منابع برای پایش و تجهیز ناوگان مقابله با ملخ صحرایی نیاز است که این نیاز به سازمان حفظ نباتات کشور منتقل و درخواست امکانات و تجهیزات لازم شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399، کد خبر: 13990317000337، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
به جاي هدر دادن بودجه در شهرداري ها كه معلوم نيست دقيقا دارن چيكار ميكنن بيايد اين معضل استاني رو حل كنيد كه مردم عاصي شدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین