پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۶۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
برخی از اعضای شورای شهر تهران سعی دارند در سال پایانی این شورا، راه خود را از شهردار منتخبشان جدا کرده و با مطرح کردن اینکه شهرداری، شورای شهر را ذلیل کرده است، راه خود را از عملکرد نامناسب شهرداری جدا کنند.

شعار سال: در جلسه هفته گذشته شورای اسلامی شهر تهران محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در اظهارنظری گفت: «مدیریت شهری ما در ذلیل‌ترین حالت خود قرار دارد و ما اجازه نمی‌دهیم شورای شهر را هم ذلیل کنند. اگر قرار است شورای شهر آسیب ببیند واکنش نشان داده و در صورت لزوم شهردار را استیضاح خواهیم کرد.»

در ادامه این سخنان انتقادی این عضو شورای اسلامی شهر تهران آمده است: «شهرداری تهران کار‌های اساسی خود را رها کرده و سرنوشت بسیاری از پروژه‌های اولویت‌دار و تحقق‌پذیر مشخص نیست و به‌جای رسیدگی به آن‌ها موضوعات خارج از اولویت در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.»

در این اظهارات مطرح شده چند نکته وجود دارد:

از یک‌سو به‌نظر می‌رسد برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران قصد دارند در سال آخر شورا راه خود را از شهردار منتخبشان جدا کرده تا شاید با سروصدا‌های رسانه‌ای کورسوی امیدی برای تطهیر عملکردشان در افکار عمومی داشته باشند؛ اما این در حالی است که واقعیت امر با باور برخی از این اعضا متفاوت است و مردم شورای شهر را تافته جدا بافته از عملکرد ضعیف شهرداری نمی‌دانند.

شهرداریِ ذلیل ثمره همفکری متخصصان حاضر شورای شهر است

آقای حناچی، شهردار تهران همان کسی است که در جریان رقابت برای تصاحب صندلی در کسوت شهرداری تهران با وعده و وعید‌های فراوان گوی سبقت را از تمام رقبا به‌ویژه عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید ربود و نظر منتخبان پارلمان شهری را به خود جلب کرد.

آری در آن زمان که پیروز حناچی با وعده‌های فراوان از رفع چالش ترافیک، افزایش سهم حمل و نقل عمومی از ۱۹ به ۲۵ درصد و ... سخن می‌گفت هیچ‌کس از نحوه رسیدن به این اهداف از او با توجه به شرایط کشور سؤال نکرد و امروز هم که از عدم تحقق وعده‌ها از شهردار سؤال می‌شود، پاسخ شهردار این است که شهرداری را با ۵۰ هزار میلیارد بدهی تحویل گرفتم.

حال که شهردار منتخب از پاسخگویی نسبت به عملکردش به شورا سر باز می‌زند و داد اعتراض شورایی‌ها را درمی‌آورد جای گلایه‌ای وجود ندارد، چون آن زمان کسی از او نپرسید که چگونه وعده‌هایتان را محقق می‌کنید؟

اکنون هم بعد از این همه مدت که شهردار بر کار سوار شده و شورا نیز امید چندانی به تحقق وعده‌ها ندارند، علناً محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران می‌گوید انتظارات عمومی از اقدامات توسعه‌ای و زیرساختی محقق نشده و به‌نظر می‌رسد در سال باقیمانده شهرداری می‌بایست در چند حوزه کلیدی موفق باشد تا بتواند نماد دستاورد‌های شورا از نظر افکار عمومی باشد.

با وجودی که رئیس شورای شهر از لزوم توجه شهردار تهران به امر نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی از طریق تأمین اتوبوس و واگن مترو سخن به میان می‌آورد، ولی کرونا را بهانه کرده و مجدداً دست به دامان دولت می‌شود که از اعتبار درنظرگرفته شده برای مقابله با شرایط کرونا سهمی را برای توسعه حمل و نقل عمومی داده شود.

به نظر بهتر است در سال پایانی از عمر شورای پنجم، مستأجران پارلمان شهری به جای جدا کردن راه خود از شهردار منتخبشان سعی کنند او را به راه راست خدمت به شهروندان هدایت کنند تا شاید اگر پس از ترک بهشت از آن‌ها سؤال کردند برای مردم چه کرده‌اید، پاسخی برای ارائه داشته باشید.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشگاه ازاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار 19 خرداد    99، کد خبر:    494515، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
0
در عوض شهرداری مشهد خیلی قوی دادگستری و دادستانی مشهد مستاجرش هستند. مستاجر ها حرف صابخانه گوش میدهند مثلا وقتی شهرداری میگه مجوز بلند مرتبه سازی حقوق مکتسبه است مستاجرهاش میگن درسته حقوق مکتسبه است هرچی شهرداری مشهد بگه حجت است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین