پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۳۸۳
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
معاون اجرایی شورای عالی قرآن چگونگی اخذ گواهی نامه تخصصی نهمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم را تشریح کرد.

شعار سال: محمد تقی میرزاجانی معاون اجرایی شورای عالی قرآن،با اشاره به اینکه هر دوره آزمون تخصصی یک ساله دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم در سه مرحله برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرحله اول آزمون ورودی شامل ثبت نام و ارسال فایل اثر تلاوت به صورت غیرحضوری است. در این مرحله که از اول تا ۳۱ خرداد سال ۹۹ برگزار می‌شود، قاریان و مدرسان ابتدا به سامانه این سایت مراجعه و اطلاعات مرتبط برای شرکت در آزمون را مطالعه و متناسب با درجه انتخابی خود که در فراخوان مشخص شده و شامل درجات ۱ تا ۴ است، ثبت نام می‌کنند.

او افزود: قاریان و مدرسان قرآنی متناسب با درجه‌ای که انتخاب کردند، می‌توانند فایل صوتی اثر خود را ارسال کنند. بعد از مهلت ثبت نام و ارسال آثار که ۳۱ خرداد به پایان می‌رسد، ارزیابی و داوری آثار در تیرماه سال ۹۹ انجام می‌شود.

تشریح چگونگی اخذ گواهی نامه تخصصی نهمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم

میرزاجانی تصریح کرد: قاریان و مدرسان قرآنی که در مرحله ارزیابی و داوری آثار موفق به دریافت حد نصاب آثار ارسالی شوند، می‌توانند در مرحله دوم تلاوت و مصاحبه شرکت کنند. این آزمون در مهرماه سال ۹۹ برگزار می‌شود. منتخبان در این مرحله به صورت حضوری به شورای عالی قرآن دعوت می‌شوند و در آزمون تلاوت و مصاحبه شرکت می‌کنند.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن ادامه داد: در این مرحله با حضور استادان قرآنی در رشته‌های حفظ، تفسیر، ترجمه و مباحث دیگر در آزمون تخصصی شرکت می‌کنند و در پایان در مرحله سوم با عنوان مرحله نظری و تئوری که آذرماه سال ۹۹ برگزار می‌شود و بعد از موفقیت در این سه مرحله و به دست آوردن بالاترین امتیاز، گواهی تخصصی قرائت ویژه قاریان و گواهی تخصصی تدریس قرائت را با امضا و تایید رئیس شورای عالی قرآن و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می‌کنند. این گواهی معتبرترین گواهی در حوزه قرائت و تدریس قرآن در جمهوری اسلامی ایران است.

تشریح چگونگی اخذ گواهی نامه تخصصی نهمین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم
او گفت: طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در سال ۸۹ به شورای عالی قرآن ابلاغ شد و ما مجری این طرح هستیم و سالی یک نوبت این آزمون‌ها را برگزار می‌کنیم. هدف از تصویب و اجرای طرح ارزیابی قاریان مدرسان قرآن سطح بندی و ساماندهی قاریان و مدرسان قرآنی است.

میرزاجانی افزود: در سال‌های گذشته امکانات و تسهیلات خوبی به قاریان و مدرسان قرآنی اختصاص داده شد. یکی از این تسهیلات شرکت و تحصیل در دانشگاه در مقطع بالاتر بدون آزمون کنکور و پرداخت شهریه و به صورت رایگان در دانشگاه‌های غیر دولتی در رشته‌های قرآن و حدیث است.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن بیان کرد: تلاوت در شبکه‌های رسانه ملی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اعزام نخبگان و منتخبان قاریان و مدرسان قرآنی به خارج از کشور برای شرکت در محافل قرآن در کشور‌های مختلف و عضویت در بنیاد ملی نخبگان از تسهیلات اختصاصی به قاریان و مدرسان قرآنی در این طرح است.

او افزود: در ۸ دوره‌ای که در این ۸ سال برگزار شده است، مجموعا ۳۴۳ نفر شامل ۲۲۳ قاری و ۱۲۰ مدرس قرآنی موفق به اخذ گواهی تخصصی در یکی از درجات ۱ تا ۴ قرائت و تدریس قرائت قرآن شده اند که ۸۳ درصد به آقایان و ۱۷ درصد به بانوان اختصاص دارد.

میرزاجانی در پایان گفت: ۳۴۳ نفری که موفق به دریافت گواهی تخصصی قرائت قرآن کریم شدند، از ۲۹ استان کشور هستند و متاسفانه دو استان سیستان و بلوچستان و گلستان تاکنون نتوانسته اند این مدارک را دریافت کنند و بیشترین رتبه با توجه به تعداد نفرات اخذ گواهی نامه تخصصی قرائت قرآن کریم به ترتیب به استان‌های تهران، خراسان رضوی، کرمان، زنجان، اصفهان و مازندران اختصاص داده شده است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 28 خرداد    99، کد خبر:    7390585، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین