پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۹۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
پتروشیمی هلیلان که قرار بود تا پایان سال ۹۸ کلنگ ‌زنی شود بعد از ۴ ماه سکوت خبری مجدداً بر صدر اخبار نشسته و استاندار ایلام می‌گوید: این پروژه «باید» آغاز شود آیا این پروژه 70 میلیون دلاری بالاخره به فرجام خواهد رسید یا اینکه «باید» را هم دوباره باید میوه‌ای نارس مدرنظر داشته باشیم و منتظر به ثمر رسیدنش در زمانی نا معلوم باشیم.

شعار سال:این روزها بازار وعده‌ها و نوید اجرای طرح‌های جدید در استان ایلام هرروز خبری و فضای رسانه‌ای استان ایلام را در برمی‌گیرد که یکی از  آنها «آغاز به کار پتروشیمی هلیلان»  است.

پتروشیمی هلیلان که در تایخ  18آبان 1398در نشست خبری جلال میرزایی نماینده مجلس دهم بر سر زبان‌ها افتاد  و وی در این نشست خبری بیان داشت:  شرایط مناسب از جمله زمین، آب و وجود خوراک زمینه را برای احداث پتروشیمی هلیلان فراهم کرده است. 

میرزایی  آن زمان وعده‌داد  پروژه پتروشیمی «هلیلان» تا پایان سال 98 کلنگ‌زنی شود.

وی  22آبان  1398در مصاحبه  دیگر با رسانه‌ها از  سرمایه‌گذاری اولیه 70میلیون دلار و تولید سالانه این واحد به میزان 200هزار تن پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی هلیلان سخن گفت و اظهار داشت: موافقت‌نامه پتروشیمی «هلیلان» توسط وزارت نفت نیز صادر شده است.

در ادامه خبری شدن  احداث پتروشیمی هلیلان توسط جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس دهم،  استاندار ایلام به این خبر واکنش  نشان داد و از آن با عنوان میوه نرسیده یاد کرد و به نمایندگان توصیه کرد؛ میوه نرسیده را نباید چید.

قاسم سلیمانی دشتکی در تاریخ 27فروردین 1399 نیز از آغاز به کار پروژه پتروشیمی هلیلان خبرداد  و گفت: این پروژه با حضور رئیس جمهور در سفرشان به این استان کلنگ‌زنی می‌شود.

به هرحال وعده نماینده مجلس دهم و استاندار ایلام درباره آغاز بکار این پروژه  محقق نشد و بیش از 4 ماه است که در سکوت خبری کامل پروژه «هیلان» در حال فراموشی بود تا اینکه  استاندار چندی پیش دوباره خبر از آغاز عملیات اجرایی این واحد پتروشیمی داد و تاکید کرد پروژه باید انجام شود.

نکته اینجاست که تاکید استاندار ایلام واقعا این سئوال را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند که  آیا این پروژه 70 میلیون دلاری بالاخره به فرجام خواهد رسید یا اینکه  «باید» را هم دوباره باید میوه‌ای نارس مدرنظر داشته باشیم و منتظر به ثمر رسیدنش در زمانی نا معلوم باشیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار:  31 خرداد 1399،کدخبر:2289180،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
با اين حجم از رشد كارخانه هاي پتروشيمي در ايران قطعا يك افزايش سطح سهام در اين زمينه خواهيم داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین