پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور است که آمار‌ها نشان دهنده پیشرفت قابل توجه در این زمینه است.
شعار سال: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز دولت امید فعالیت‌های موثری در جهت پیشرفت فناوری و توسعه زیرساخت‌ها در کشور انجام داده است که طبق شواهد و آمار‌ها این پیشرفت‌ها واضح است.

رشد ۴۳ درصدی روستا‌های متصل به شبکه ملی اطلاعات
در سال ۱۳۹۲ وضعیت دسترسی روستا‌های کشور به شبکه ملی اطلاعات صفر بود درحالی که در سال ۹۶ به ۴۶ درصد و اکنون به ۸۹ درصد رسیده است به بیانی دیگر در سال ۹۶ حدود ۱۸۱۰۰ روستا و در حال حاضر ۳۵۱۲۳ روستا به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۳۹۴۶۵ روستا به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کنند که نشان دهنده دسترسی ۱۰۰ درصدی است. آمار‌ها نشان می‌دهد روزانه ۲۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

رشد ۵۵ درصدی روستا‌های متصل به شبکه تلفن همراه
در سال ۹۲ تنها ۱۱ درصد از روستا‌های کشور یعنی ۴۵۰۰ روستا به اینترنت تلفن همراه دسترسی داشتند درحالی که این عدد در سال ۹۶ به ۳۸ درصد یعنی ۱۵۰۰۰ روستا رسید و درحال حاضر ۹۳ درصد از روستا‌های کشور یعنی ۳۹,۴۶۵ روستا اینترنت تلفن همراه دارند.

پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ حدود ۳۹,۴۶۵ روستا یعنی ۱۰۰ درصد از آن‌ها به اینترنت تلفن همراه دسترسی داشته باشند و تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از این امکانات بهره‌مند شوند.

تا پایان امسال روستای فاقد ارتباط نخواهیم داشت
در سال ۹۲ یعنی زمانی که دولت یازدهم شروع به کار کرد، ۱۴ درصد از روستا‌ها فاقد ارتباط بودند که در سال ۹۶ به ۹ درصد و در حال حاضر به ۲ درصد رسیده است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ به صفر درصد برسد.

با اقدامات صورت گرفته امید است تا پایان سال، روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد ارتباط در کشور نداشته باشیم.

اجرای ماده ۶۹ قانون پنج ساله ششم توسعه
وضعیت دسترسی مدارس به شبکه ملی اطلاعات اصلا مناسب نبود به طوری که در سال ۹۲ هیچ مدرسه‌ای به این شبکه دسترسی نداشت و این وضعیت تا سال ۹۶ ادامه یافت، اما درحال حاضر ۳۳ درصد از مدارس به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و امید می‌رود با اتمام عملیات اجرایی برای اتصال تمامی مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات تا پایان امسال تمام مدارس مدنظر طرح، یعنی ۱۰۴۰۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

نصب دستگاه ATM برای اجرای خدمات خرده بانکداری
در سال ۹۲ دستگاه ATM نصب شده از سوی وزارت ارتباطات در کشور وجود نداشت، اما در سال ۹۶ وزارت ارتباطات توانست ۱۰۰۰ دستگاه نصب کند به طوری که درحال حاضر ۱۲۵۰ دستگاه ATM در کشور وجود دارد که امید می‌رود تا پایان سال به ۲۲۵۰ دستگاه برسد.

وضعیت ارتباطی روستا‌های کشور
هزینه تجمعی سرمایه گذاری شده در کشور از بودجه USO در ابتدای دولت ۹,۶۹۸,۹۱۷ میلیون ریال بوده است که درحال حاضر به ۱۹,۶۰۲,۸۲۷ میلیون ریال رسیده است و امید می‌رود تا پایان امسال به ۲۷,۰۹۸,۵۰۷ میلیون ریال برسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 1 تیر 1399، کد خبر: 1017486، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین