پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۴۸۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
وزیر علوم با تاکید بر اینکه زمان برگزاری آزمون‌های مرداد سال جاری از جمله کنکور به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد، گفت: این حق داوطلبان است که سال آینده در دانشگاه‌ها حاضر باشند. اگر به هر دلیلی حق ورود به دانشگاه‌ها برای این افراد ضایع شود، وزارت علوم نمی‌تواند مسئولیت آن را بپذیرد.
شعار سال: دکتر منصور غلامی در خصوص زمزمه‌های تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری وزارت علوم اظهار کرد: به هیچ عنوان زمان برگزاری هیچ کدام از این آزمون‌ها تغییر نخواهد کرد. چراکه تمام محاسبات برگزاری این آزمون‌ها در وزارت علوم اندیشیده شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فضا‌های برگزاری آزمون‌های مردادماه مشخص شده است، گفت: در حال حاضر فاصله‌گذاری برای نشستن داوطلبان در این آزمون‌ها تعیین شده است. به طوری که محل قرار گرفتن هر صندلی، فاصله لازم با صندلی‌های پس و پیش داوطلبان برای برگزاری آزمون‌ها تعیین شده است.

غلامی با اشاره به اینکه آزمون‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند شد، افزود: امکانات بهداشتی مثل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به اندازه کافی توسط مراکز برگزاری آزمون فراهم شده و مسئولان برگزارکننده آزمون‌ها در روز‌های نزدیک به هر یک از آزمون‌ها آموزش‌های لازم را خواهند دید.

وزیر علوم تاکید کرد: یکی از تدابیر اندیشیده شده این است که در محل درِ ورودی مراکز برگزاری آزمون، سلامت داوطلبان کنترل خواهد شد و تمامی پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری این آزمون‌ها رعایت و اجرا خواهد شد.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: امسال دو بار زمان برگزاری آزمون‌های سال ۹۹ جابجا شد. در حالی که برای هر یک از این تاریخ‌ها شرایط لازم از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به منظور برگزاری بهتر آزمون فراهم شده بود؛ بنابراین آماده برگزاری آزمون‌ها در زمان‌های تعیین شده هستیم. چرا که تغییر و جابجایی زمان هر یک از آزمون‌ها موجب خواهد شد که در سال آینده گروهی از داوطلبان امکان ورود به دانشگاه را نداشته باشند.

وی گفت: این حق داوطلبان است که سال آینده در دانشگاه‌ها حاضر باشند. اگر به هر دلیلی حق ورود به دانشگاه‌ها برای این افراد ضایع شود، وزارت علوم نمی‌تواند مسئولیت آن را بپذیرد. به همین جهت تمام تلاش ما این است که داوطلبانی که زحمت کشیدند و آمادگی حضور در آزمون را پیدا کرده‌اند، با خیال راحت در آزمون‌ها شرکت کنند و با سلامت این مرحله را طی کنند.

دکتر غلامی عنوان کرد: ما نباید از باب اینکه احیاناً در سیستم احساس ضعف می‌کنیم یا اینکه دیگران به سیستم اعتماد ندارند، حق داوطلبان را نادیده بگیریم و برگزاری آزمون‌ها را لغو کنیم یا مجددا به تعویق بیندازیم؛ بنابراین تمام تلاش ما این است که آزمون‌ها برگزار شوند و آن طور که سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است، این آزمون‌ها به خوبی و با اطمینان بالا برگزار خواهند شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: 9 تیر 1399 ، کدخبر: 526642 ، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
0
0
یک عده ای از داوطلبان هم به خاطر همین مسئله ی کرونا و ابتلای خود و یا خانواده هایشان یا اضطراب ناشی از احتمال ابتلا نتوانستند خوب درس بخوانند حق آنها چه مبشود ؟ سلامت عده ی زیادی از داوطلبان شوخی بردار نیست عده ای مبتلا به بیماری زمینه ای هستند تکلیف آنها چه ؟شما بهتر ازما میدانید که سرعت و قدرت انتقال این بیماری چه قدر زیاد و برگزاری تجمعاتی مثل کنکور چه اندازه خطر آفرین است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین