پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۸۵۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
محمدرضا بختیاری گفت:فروچاله‌های تهران به دلیل حفره‌های آب انبار‌ها و یا قنوات گذشته است که به مرور زمان به دلیل ساخت و ساز‌های شهرداری ایجاده شده است و در حال حاضر در برخی نقاط تهران مشکلاتی را ایجاد کرده است.

شعار سال:در خصوص فروچاله های شهر تهران گفت: فروچاله‌های تهران به دلیل حفره‌های آب انبار‌ها و یا قنوات گذشته است که به مرور زمان به دلیل ساخت و ساز‌های شهرداری ایجاده شده است و در حال حاضر در برخی نقاط تهران مشکلاتی را ایجاد کرده است.

او ادامه داد: به طور کلی ایجاد فروچاله ها در برخی از نقاط تهران با مفهوم عام و کلی فرونشست زمین تفاوت دارد و بیشتر در بروز این بحران پایتخت، عوامل انسانی و اقدامات سازمان‌های شهری دخیل است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر فرونشست‌هایی در جنوب غرب تهران، پاکدشت و ورامین داریم که آن هم به دلیل افت آب‌های زیر زمینی است.

بختیاری اضافه کرد: فرونشست زمین بر اثر برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی را نمی‌توان به عنوان عامل اصلی زمین لرزه‌های گذشته تهران قلمداد کرد.

او ادامه داد: در حال حاضر سفره‌های آب زیر زمینی شهر تهران سالانه چیزی بالغ بر ۸۰۰ میلیون متر مکعب ورودی و ۸۴۰ میلیون مترمکعب برداشت دارند، این به معنای بیلان منفی سالانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون متر مکعب است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر فروچاله‌هایی در اطراف خط ریلی تهران به گرمسار دیده می‌شود به طوری که در مواردی هم تا دویست متری خط راه آهن این مسیر هم رسیده است و این خطری جدی برای آینده این شهر و استان تهران است. 

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 10 تیر    99، کد خبر:7407328،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین