پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۲۸۵۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
در روزهای گذشته موضوع چگونگی بازگشایی مدارس در سال آینده تحصیلی دغدغه بخش بزرگی از جامعه است. خانواده‌ها، اهالی مدرسه و تصمیم گیران توأمان نگران وضعیت تحصیلی و سلامتی دانش‌آموزان در شرایط فعلی‌اند و به‌زودی قرار است جزئیات بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 99-1400 اعلام شود. این دغدغه باعث می‌شود توجهات به اقدامات جهانی دراین‌باره معطوف شود.
شعار سال: در پی تصمیم کشورهای مختلف جهان برای بازگشایی مدارس، یونسکو با همکاری بانک جهانی و برنامه جهانی غذا اقدام به انتشار گزارش «چارچوب بازگشایی مدارس» کرده است. در این سیاهه اهم موضوعات طرح شده در این گزارش به فارسی بازگردانده شده است تا سیاستگذاران و عموم مردم از بینش‌های موجود در آن بهره‌مند شوند.

در ابتدای این گزارش آمده است که انگیزه تدوین آن موضوع بازماندگی دانش‌آموزان از تحصیل در سراسر جهان است و از آنجا که باز شدن مدارس ضامن حق آموزش دانش‌آموزان در شرایط فعلی است، سیاستگذاران باید شرایطی را فراهم سازند که ضمن فراهم کردن حق سلامت و امنیت دانش‌آموزان، حق آموزش کودکان و نوجوانان نیز تأمین گردد. علاوه بر این مختل شدن خدمات آموزشی پیامدهایی جدی و بلندمدت برای اقتصادها و جوامع دارد. از جمله افزایش نابرابری، نزول بازده سلامت و همچنین کاهش همبستگی اجتماعی.

برای مطالعه و دریافت متن کامل این پژوهش، روی لینک زیر کلیک کنید.

دریافت متن کامل «چارچوب پیشنهادی یونسکو برای بازگشایی مدارس در دوران جهان‌گیر شدن کرونا»

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مرکز بررسی استراتژیک ریاست جمهوری ،تاریخ انتشار: 12 تیر 1399،کدخبر:۳۶۶۸۶۹۳، www.css.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین