پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
پس از دیدار «جاسم الخالدی» سفیر سعودی در کابل با رئیس مجلس سنای افغانستان رسانه‌ها به نقل از خبرنامه منتشر شده توسط دفتر مسلم‌یار گزارش دادند که الخالدی وعده داده که کشورش صد «مدرسه دینی» در افغانستان می‌سازد.
شعار سال: به نقل از نورنیوز، اعلام این خبر واکنش‌های گسترده‌ای در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای افغانستان در پی داشت که عمدتا از تکرار تجربه تلخ پاکستان نگران بودند.
 
به دنبال این واکنش‌ها سفارت سعودی اطلاعیه‌ای صادر کرد. تاکید این اطلاعیه بر عبارت «کمک به نهادهای آموزش دولتی» به جای عبارت «ساخت صد مدرسه دینی» در گزارش دفتر مسلم یار بود.
 
یا باید پذیرفت که رئیس مجلس سنای افغانستان در خصوص این دیدار گزارش نادرست منتشر کرده یا اینکه دولت سعودی پس از مشاهده واکنش‌های تند مجبور به عقب نشینی شده است.
 
تحلیل نوع و چرایی این واکنش‌ها و عمق نفرت جامعه شیعه و سنی افغانستان البته با توجه به سوابق سیاه آل‌سعود در ایجاد گروه‌های تروریستی افراطی کار دشواری نیست.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   ایسنا ،تاریخ انتشار:  18 تیر 1399،کدخبر:  99041813308 ،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین