پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
بار‌ها شنیده ایم که طولانی شدن بهره‌برداری از برخی طرح‌های پتروشیمی و یا پروژه‌های خاصی در این حوزه به بهانه تحریم‌ها و نبود تجهیزات علی رغم نبود مشکلات مالی دچار تعویق‌ها و بعضا حتی زدوبند‌هایی شده است
شعارسال: تا همین چند سال اخیر، و قبل از جدی شدن تحریم‌های ایران که شامل بخش پتروشیمی هم شد تجهیزات مورداستفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از وسایل ساده و اقلام خردی مانند مبدل‌های ساده و کولر‌های هوایی گرفته تا تجهیزات پیچیده و حساس‌تری مانند کمپرسور‌ها و توربین‌ها، ساخت خارج بود؛ درواقع ایران، در این حوزه عمدتا واردکننده تجهیزات بود.

اما شاید بتوان گفت بعد از سال ۹۱، بومی‌سازی در حوزه ساخت تجهیزات و خدمات طراحی و مهندسی به طور ویژه تری مورد توجه قرار گرفت و این اجبار باعث ایجاد موفقیت‌های خوشایندی در این حوزه شد و خوشبختانه شرکت‌های ایرانی مشارکت بالایی در روند توسعه صنعت پتروشیمی و ساخت و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای در این صنعت پیشرو داشته‌اند.

تا جایی که به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، اکنون در برخی تجهیزات بسیار حساس و پیچیده مانند برخی کوره‌های ویژه واحد‌های فرآیندی یا مثلا اکسترودر‌های پلی‌اتیلن که عمده دانش فنی طراحی ساخت آن‌ها نیز در انحصار صاحبان لیسانس واحد‌های مربوطه است مشکلاتی داریم.

در این میان، اما بار‌ها شنیده شده که طولانی شدن بهره‌برداری از برخی طرح‌های پتروشیمی و یا پروژه‌های خاصی در این حوزه به بهانه تحریم‌ها و نبود تجهیزات علی رغم نبود مشکلات مالی دچار تعویق‌ها و بعضا حتی زدوبند‌هایی شده است.

در همین راستا از شما مخاطبين مي‌خواهيم تا نظر خود را در این خصوص که تا چه اندازه احتمال دارد افرادی در بدنه مجموعه‌های تصمیم گیر به بهانه تحریم در بخش خرید تجهیزات طرح‌های نفت و پتروشیمی به دنبال زدوبند‌های خاص و سواستفاده‌های مالی باشند؟ بپرسد.

می‌توانید برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری نفتی‌ها، تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹، کدخبر: ۳۸۶۸۴،  www. naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین