پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۸۶۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
استاندار تهران در خصوص شیوع کرونا هشدار داد و گفت: اگر تهران به حد قرمز برسد کنترلش خیلی سخت است، زیرا پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و هم‌اکنون در حالت هشدار و وضعیت ماقبل قرمز قرار دارد.
شعار سال: انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: درصورتی‌که تهران به وضعیت قرمز برسد، کنترل شرایط در آن سخت می‌شود.

وی یادآورشد: اکنون شرایط شیوع کرونا در تهران قرمز نیست، ولی برای ما قرمز است، چون سیاست‌های ستاد کرونای استان تهران، این بوده است که هیچ‌چیز را عادی فرض نکنیم و حساسیت‌های لازم را انتقال دهیم.

وضعیت شکننده پایتخت
دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران نیز در همین رابطه اعلام کرد: در روز‌های اخیر در تهران در وضعیت هشدار بوده‌ایم و وضعیت بسیار شکننده‌ای در این شهر حاکم است و آمار مبتلایان، فوتی‌ها و افراد نیازمند بستری طی ۱۰ روز گذشته سیر صعودی دارد.

وی تأکید کرد: همه اعضایی که در جلسه امروز حضور داشتد نگرانی خود را از شرایط فعلی ابراز کرده و قرار شد تا تصمیمات جدی، کارا و مؤثرتری با انسجام بین بخشی صورت گیرد.

زالی افزود: مقرر شد نمایندگان دستگاه‌ها باکار‌های کارشناسی که در دستگاه‌های خود انجام خواهند داد، بسته‌ای را در زمینه کنترل بیماری در ابعاد مختلف آماده کنند تا بعدازظهر امروز در جلسه اضطراری که با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت برگزار می‌شود، ارائه شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران گفت: به نظر می‌رسد فرایندی که در تهران با آن روبرو هستیم، هم در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هم درباره شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کمتر موردتوجه واقع شد ضمن آنکه مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی افزایش‌یافته است بنابراین نیازمند مداخلات جدی‌تری هستیم.
استان تهران ازنظر شیوع ویروس کرونا از ۱۱ تیر سال جاری در وضعیت هشدار قرارگرفته است.

بر اساس آخرین گزارش منتشرشده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز ۱۷ تیر طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۶۳۷ نفر بیمار جدید در سطح کشور شناسایی و یک هزار و ۴۵۵ نفر از آنان بستری‌شده‌اند و به‌این‌ترتیب مجموع افراد مبتلابه این بیماری تاکنون در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسید.

بر اساس همین گزارش طی ۲۴ ساعت منتهی به ۱۷ تیر ۲۰۰ بیمار مبتلابه کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد کل متوفیان به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

تعداد کل بهبودیافتگان نیز از سوی وزارت بهداشت ۲۰۷ هزار نفر اعلام‌شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری انتخاب، تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹، کد خبر ۵۶۰۴۹۰، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین